لوگو مشکی
شرایط دریافت ویزای تحصیلی کانادا

شرایط دریافت ویزای تحصیلی کانادا

Facebook
Twitter
LinkedIn
Print

شرایط دریافت ویزای تحصیلی کانادا یکی از موضوعات مطرح است. چرا که کانادا یکی از محبوب ترین مقاصد تحصیلی برای ایرانیان است و البته مجوز تحصیل و یا Study permits و ویزا از جمله مهم‌ترین مدارکی است که شما به عنوان یک دانشجو در کانادا باید آن را ارائه دهید  برای دریافت ویزا در ابتدا شما باید نامه ی پذیرش خود را از یکی از دانشگاه‌ها و کالج‌های کانادا ارائه دهید. در این بخش به بررسی بیشتر این موضوع خواهیم پرداخت.

 

دریافت ویزای تحصیلی کانادا چقدر زمان می‌برد؟

حتما برای درخواست ویزای خود تا زمانی که به دست شما می‌رسد زمان زیادی در نظر داشته باشید 

و بلافاصله پس از دریافت پذیرش و ثبت نام دانشگاه پروسه‌ی دریافت ویزا را آغاز کنید. و این یعنی شما باید حداقل ۴ الی ۶ ماه قبل از شروع کلاس‌هایتان برای دریافت ویزا اقدام کرده باشید 

برای درخواست مجوز تحصیل در کانادا باید 150$ کانادایی را پرداخت کنید ،این کار در محل درخواست ویزا در ایران یعنی بیومتریک و یا از طریق حواله امکان پذیر است.

 

شرایط دریافت ویزای تحصیلی کانادا برای دانشجویان 

برای تحصیل در مقاطع مختلف در دانشگاه های کانادا اغلب لیست مدارک ارائه شده برای دریافت ویزا تفاوت چندانی ندارند اما مهم‌ترین مدرکی که شما برای اقدام به دریافت ویزا باید آن را داشته باشید نامه‌ی پذیرش دانشگاه‌تان است که در آن مواردی مانند تاریخ شروع و پایان دوره، شهریه، و نیز تاریخ ثبت نام وجود داشته باشد 

برای اقدام به دریافت مدرک ویزا شما به لیست مدارک زیر نیاز دارید:

  • نامه‌ی پذیرش از یکی از دانشگاه‌ها و یا موسسات آموزشی مورد تایید کانادا
  • ترجمه‌ی آخرین مدرک تحصیلی
  • ترجمه‌ی ریز نمرات آخرین مقطع تحصیلی
  • نامه‌ی تمکن مالی ۴ ماه اخیر
  • اسکن پاسپورت
  • اسکن اصل شناسنامه و ترجمه‌ی آن
  • سند و مدارک دارایی های شخصی
  • نامه ی  سابقه‌ی کار و بیمه
  • فیش واریزی اولین قسط شهریه
  • پاسپورت
  • پر کردن فرم‌های درخواست ویزای تحصیلی کانادا

مرحله‌ی پرکردن فرم، برای دریافت ویزای دانشجویی کانادا، شما می‌توانید از دو طریق آنلاین و حضوری در کنسولگری کانادا و دفاتر اعطای ویزا فرم‌های زیر را براساس نیازتان پر کنید 

  • فرم درخواست ویزای تحصیلی
  • فرم اطلاعات خانواده
  • فرم schedule 1 سفارت کانادا

توجه داشته باشید در زمان پر کردن هر یک از این فرم‌ها تا جای که ممکن است دقت زیادی به خرج دهید و سوال و یا آیتمی را بی پاسخ قرار ندهید زیرا سوالات بی‌پاسخ احتمال رد شدن درخواست شما را افزایش می‌دهد 

 

هزینه های ویزای کانادا

حال که با شرایط دریافت ویزای تحصیلی کانادا آشنا شدید، بهتر است بدانید که چه هزینه‌هایی را برای این نوع از ویزا باید پرداخت کنید. این هزینه ها برای دریافت ویزا هستند و شامل هزینه‌های درخواست و بایومتریک می‌شوند. پس از آنکه درخواست ویزای خود را به صورت آنلاین در حساب کاربری خود در سایت اداره‌ی مهاجرت کانادا  ثبت کردید. باید هزینه‌های مربوطه را پرداخت کنید. و در نهایت فارغ از نتیجه هزینه‌ی شما قابل استرداد نیست و شما برای پرداخت هزینه‌ها نیاز به حساب‌های بین‌المللی و یا استفاده از پلتفرم‌های جابه جایی پول بین‌المللی خواهید داشت. سایر هزینه‌های شما برای اخذ ویزای تحصیلی شامل موارد زیر خواهد بود:

  • هزینه‌های سفارت کانادا که معادل ۱۵۰ دلار کاناداست 

هزینه‌ بررسی مشخصات هویتی که در بیومتریک انجام می‌شود به ازای هر نفر ۸۵ دلار کاناداست که با هزینه‌ی سفارت به صورت یکجا پرداخت می‌گردد. کشور کانادا در ایران بیومتریک ندارد و باید برای انجام این مراحل به کشورهای همسایه ایران مانند دبی و یا ترکیه مراجعه کنید و هزینه‌های سفر به این کشورها را نیز برای دریافت ویزا در نظر داشته باشید.

  • Application fee

هزینه‌ی درخواست پذیرش بسته به دانشگاه و ملیت متقاضی متفاوت است و براساس این موضوعات تعیین می‌شود 

  • هزینه معاینه‌ی پزشکی 

اگر طول دوره‌ی آموزشی بیش از 6 ماه باشد، ممکن ست بسته به اینکه طی یک سال پیش از ورودتان به کانادا در چه کشورهایی بوده‌اید، نیاز به معاینه پزشکی داشته باشید. اگر طی یک سال گذشته از ایران خارج نشده باشید نیازی به انجام این تست ندارید.

 

دلایل ریجکت شدن درخواست ویزا تحصیلی کانادا 

احتمالا برای انجام پروسه‌ی ویزا، نگرانی مانند ریجکت شدن را خواهید داشت، اما بعد از آشنایی با شرایط دریافت ویزای تحصیلی کانادا، شاید بهتر است بدانید دلایل اینکه ممکن ویزای شما ریجکت شود چیست:

  • گپ تحصیلی بین مقطع قبلی و مقطع فعلی 

به طور مثال اگر شما مدرک لیسانس‌تان را دریافت کرده باشید و از آن مدت زمانی طولانی گذشته باشد، این موضوع می‌تواند در روند دریافت ویزای تحصیلی شما تاثیر منفی بگذارد.

  • نداشتن تمکن مالی

یکی از دلایل ریجکتی متداول نداشتن تمکن مالی و یا ناکافی بودن پشتوانه‌ی مالی ارائه شده توسط متقاضی‌ست.  Program Delivery Instructions به صورت رسمی اعلام کرده است که متقاضیان دریافت ویزای کانادا باید توانایی پرداخت هزینه‌های زندگی و تحصیل را در کانادا داشته باشند و به اثبات برسانند و میزان تمکن مالی بسته به آنکه فرد به تنهایی و یا با همراه به کشور کانادا مهاجرت می‌کند متفاوت است.اگر تمکن مالی‌تان بیش از چیزی‌ست که از شما می‌خواهند بهتر است تکمن مالی بیش از عرف را ارائه دهید.

  • عدم اطمینان از بازگشت شما پس از تحصیل به کشورتان

عدم وجود وابستگی به خانواده معمولا تاثیر منفی در روند دریافت ویزای تحصیلی افراد خواهد داشت. اداره‌ی مهاجرت کانادا باید اطمینان پیدا کند که شما پس از به اتمام رسیدن تحصیلات‌تان به ایران باز می‌گردید بنابراین نداشتن پوند خانوادگی قوی در ایران و یا عدم حمایت مالی خانواده از فرد می‌تواند تاثیر منفی در روند پرونده‌ی ویزای شما داشته باشد. تای در مهاجرت به معنای تمامی دلایل یک فرد برای بازگشت به وطنش است و به سه بخش تقسیم می‌شود

  • وابستگی به خانواده 

حضور یکی از اعضای خانواده مانند همسر و یا پدر و مادر در ایران 

  • وابستگی مالی 

وجود سند ملک و یا زمین و یا درآمدی که همچنان از کشور مبدا می‌باشد 

  • وابستگی شغلی 

داشتن کسب وکاری در ایران و یا نامه‌ی جاب آفر از یک شرکت که نشان دهد شما در زمان بازگشت به ایران شغل مناسبی خواهید داشت.

  • نداشتن مدرک زبان 

برای تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و یا دکترا شما به ارائه‌ی مدرک زبان نیاز دارید و نداشتن نمره‌ی کافی برای مدرک زبان می‌تواند یکی از دلایل ریجکتی شما برای کشور کانادا باشد.

  • نقص پرونده و مدارک 

ارائه‌ی ناقص مدارک و یا مشکلاتی در مدارک می‌تواند یکی از دلایل رد شدن شما توسط افسر اداره‌ی مهاجرت باشد. پس در جمع‌آوری و ترجمه‌ی این مدارک حداکثر دقت خود را به خرج دهید.

 

اگر ویزای کانادا ریجکت شد، چکار کنیم؟

اگر به خاطر هر یک از دلایل بالا ریجکت شوید، احتمال اینکه با اعتراض بتوانید تغییری در نتیجه ایجاد کنید احتمال بسیار کمی دارد پس برای آنکه شما در طول پرونده‌ی دریافت ویزای خود به مشکل برنخورید حتما از مشاوره‌ی حرفه‌ای استفاده کنید.

بررسی درخواست شما نیز توسط افسر اداره مهاجرت کانادا انجام می‌شود و از طرفی شما در حین انجام پروسه از نحوه‌ی بررسی درخواست‌تان اطلاعی نخواهید داشت. انجام امور مرتبط با ریجکتی ویزا، بخشی از سرویس Givemevisa به شماست تا علاوه بر انجام صفر تا صد پروسه‌ی مهاجرت تحصیلی برای انجام امور تنظیم مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزا، اخذ ویزای تحصیلی و ویزای همراه ، در کنار شما باشیم تا دغدغه‌های این مسیر را برای شما به حداقل برسانیم. برای دریافت مشاوره مهاجرت تحصیلی همین حالا اقدام کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق بخش تماس با ما، با ما ارتباط برقرار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مهاجرت تحصیلی

مهاجرت تحصیلی به کانادا
مهاجرت تحصیلی به آمریکا
پرچم ایتالیا
مهاجرت تحصیلی به ایتالیا

مطالب بیشتر

همراه ما باشید!
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.