لوگو مشکی
برای مهاجرت چقدر پول لازم داریم؟

برای مهاجرت چقدر پول لازم داریم؟

Facebook
Twitter
LinkedIn
Print

پاسخ به سوال برای مهاجرت چقدر پول لازم داریم؟ از آن جهت اهمیت دارد که از اولین سوالاتی که در ذهن افرادی که قصد مهاجرت دارند نقش می‌بندد، مقدار هزینه مورد نیاز برای مهاجرت است. انتخاب یک کشور با هزینه زندگی پایین و یا مهاجرت با کمک بورسیه، می‌تواند سبب آسودگی خیال شما از بابت پرداخت هزینه‌ها باشد. یکی از شروط دریافت ویزا و از مواردی که توسط سفارت بررسی می‌شود، توان پرداخت هزینه‌های زندگی در کشور مقصد است.

مهاجرت به یک کشور جدید تصمیمی مهم و تاثیرگذار در زندگی هر شخصی به شمار می‌رود. برای افرادی که قصد دارند این مسیر را طی کنند، شناخت دقیق هزینه‌ها و میزان پول مورد نیاز امری مهم است که باید در نظر گرفت. این مقاله به بررسی عوامل مختلف تاثیرگذار بر هزینه‌های مهاجرت و میزان پول مورد نیاز می‌پردازد. در ادامه، به جزئیات بیشتری در مورد هزینه‌های مختلف مهاجرت به کشورهای مختلف می‌پردازیم.

اگر دوست دارید پرونده شما برای مهاجرت مورد بررسی قرار بگیرد و بر اساس ویژگی‌هایی مثل رزومه کاری و تحصیلی، بودجه، رشته، تخصص و… بهترین پیشنهادات به شما داده شود، از طریق لینک زیر نوبت مشاوره رایگان رزرو کنید:

رزرو نوبت مشاوره رایگان مهاجرتی

 

برای مهاجرت چقدر پول لازم داریم؟

هزینه‌های مهاجرت، شامل دو دسته می‌شود. دسته اول، هزینه‌هایی است که به جهت تهیه مقدمات مهاجرت خود، پرداخت می‌کنید. این هزینه‌ها، شامل هزینه ویزا، بلیت، وقت سفارت، مشاوره مهاجرت و غیره می‌شود.

دسته دوم هزینه‌ها، هزینه‌های مربوط به زندگی در کشور مقصد است. هزینه‌های این دسته، بسته به نوع مهاجرت شما و البته کشور انتخابی‌تان، تفاوت دارد. در واقع پاسخ به سوال میزان هزینه برای مهاجرت، بستگی به عوامل متعددی دارد. اینکه شما با بورسیه، فاند و یا فول فاند مهاجرت کرده باشید و یا مهاجرت شما کاری باشد، در میزان هزینه‌های شما تفاوت ایجاد می‌کند؛ حتی هزینه زندگی در کشوری مانند هلند در مقایسه با آمریکا، بسیار تفاوت دارد. در ادامه به بررسی هزینه‌های انواع روش‌های مهاجرت خواهیم پرداخت:

 

  • مهاجرت کاری

یکی از روش‌های بسیار محبوب مهاجرت، مهاجرت از طریق کار است. در زمان دریافت ویزای کار، کشور مقصد بر اساس مدت زمان قراردادتان، به شما ویزای موقت می‌دهد. پس از پایان قرارداد نیز، باید مدت زمان آن را تمدید کنید و یا به دنبال شغلی دیگر باشید.

دریافت این نوع ویزا، به جهت اطمینان از پرداخت هزینه‌های زندگی بسیار عالی است. در واقع خیالتان از بابت پرداخت هزینه‌ها، تا حدودی آسوده خواهد بود. حتی وجود پیشنهاد کاری در پرونده شما، می‌تواند جایگزین نامه تمکن مالی شما برای سفارت، در زمان دریافت ویزا باشد.

این روش ویژگی‌های خوبی برای شما دارد، اما باید در نظر داشته باشید که مناسب افرادی است که بیش از 5 سال سابقه کاری دارند و در حوزه‌ای متخصص به شمار می‌روند. در عین حال پیدا کردن شرکتی که برای شما ویزای اسپانسری صادر کند، کار ساده‌ای نیست و در مجموع پروسه پیدا کردن شغل مناسب از کشور ایران، پیچیده و گاهی طاقت فرسا است.

 

  • هزینه مهاجرت تحصیلی

یکی از به‌صرفه‌ترین روش‌های مهاجرت، مهاجرت تحصیلی است که باید در پاسخ به سوال برای مهاجرت چقدر پول لازم داریم؟ مورد نظر قرار دهیم. در این روش، به خصوص با دریافت بورسیه و فول فاند، می‌توانید بخش زیادی از هزینه‌های زندگی خود را پرداخت کنید. بسیاری از کشورها، برای دانشجویان مستعد و دارای سابقه درخشان، بورسیه کامل را در نظر می‌گیرند. گاهی نیز به شما اجازه داده می‌شود در کنار تحصیل، به انجام کارهای نیمه‌وقت و یا حتی کارهای دانشجویی بپردازید. از جمله این کشورها، آلمان است.

یکی از گزینه های بسیار خوب برای مهاجرت تحصیلی، تحصیل ایتالیا است. مهاجرت به این کشور از این رو پیشنهاد می‌شود که سالانه 7500 یورو بورسیه استانی اعطا می‌گردد. این در حالی است که می‌توان با 4000 و یا 5000 یورو به ایتالیا مهاجرت کرد. علاوه بر آن، هزینه زندگی در ایتالیا بسیار پایین است و با دریافت بورسیه استانی، به راحتی قادر خواهید بود هزینه تحصیل خود را به علاوه هزینه زندگی‌تان را پرداخت کنید. مهاجرت به کشور ایتالیا می‌تواند یک فرصت بزرگ از لحاظ هزینه‌ها باشد.

در مورد دیگر کشورها مثل آلمان نیز تحصیل رایگان در دانشگاه‌های دولتی برای شما امکان پذیر است، اما به دلیل هزینه‌های بیشتر زندگی، شما تا 12000 یورو برای تمکن مالی نیاز دارید. در واقع در آلمان تمام هزینه تحصیلی شما رایگان است. تنها باید هزینه زندگی خود را تامین کنید اما هزینه زندگی در این کشور در مقایسه با ایتالیا بیشتر است. برای تامین هزینه زندگی به شما اجازه 16 ساعت کار پاره‌وقت در هفته داده می‌شود. با این 16 ساعت می‌توانید هزینه‌های زندگی دانشجویی خود را تامین کنید. البته این تعداد ساعت، برای دوره کارشناسی است و در دوره‌ی ارشد و دکترا افزایش پیدا می‌کند.

 

  • مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری

این روش، برای افرادی است که قصد ثبت شرکت در کشورهای خارجی را دارند. گاهی نیز افراد هزینه کافی برای سرمایه‌گذاری در شرکت‌های خارجی را دارا هستند، به همین دلیل از این روش برای مهاجرت استفاده می‌کنند.

هزینه ثبت شرکت در کشورهای مختلف تفاوت دارد؛ اما به صورت کلی گردش مالی شما و میزان سرمایه‌تان، برای اجازه کار در کشورهای مختلف، نیاز است. پس وجود مقدار حداقلی برای ثبت شرکت، الزامی است. هزینه ثبت شرکت، در کشور آلمان در حدود 25000 یورو و در کشور اتریش، 60000 یورو است. البته در کشورهای گوناگون، مالیات‌های متفاوتی هم باید برای ثبت شرکت پرداخت کنید.

یکی دیگر از راه‌هایی که به عنوان سرمایه‌گذاری در خارج می‌توان با آن مهاجرت کرد، خرید ملک است. حتما با خرید ملک در ترکیه و قبرس، آشنا هستید. برای مهاجرت از این طریق، نیاز است که حتما با حداقل قیمت مسکن در کشورهای مختلف، آشنا باشید. اما باید در نظر داشته باشید که به طور کلی، این روش، در مقایسه با باقی روش‌ها، هزینه بیشتری نیاز دارد.

 

  • مهاجرت از طریق ازدواج

شیوه دیگر مهاجرت، ازدواج با فرد تابع کشور مقصد است. در این شیوه، می‌توانید با فردی که تابعیت کشور مورد نظر شما را دارد ازدواج کنید. هزینه‌های مهاجرت از این طریق، می‌تواند بسیار کمتر باشد. حتی گاهی همسر شما، می‌تواند به عنوان اسپانسر شما به سفارت معرفی شود. در این صورت نیز هزینه بلیت سفر شما، ویزا، و غیره به عهده خودتان خواهد بود. با این حال این یک تصمیم برای زندگی است و عموما چالش های زیادی به همراه خود دارد.

 

برای مهاجرت از طریق تحصیلی چقدر پول نیاز است؟

هزینه‌های کلی مهاجرت، همواره در حال تغییر است. به همین دلیل شاید نتوان میزان معینی را برای پاسخ به سوال که برای مهاجرت چقدر پول لازم داریم؟ بیان کرد؛ اما در ادامه مقدار هزینه‌های مهاجرت به کشورهای مختلف را به صورت کلی بیان کردیم:

  • کشور ایتالیا؛ در حدود 4000 یورو
  • آلمان و اسپانیا؛ در حدود 12000 یورو
  • فرانسه؛ 15000 یورو
  • نروژ و استرالیا؛ 20000 یورو
  • سوئد، هلند و کانادا؛ تقریبا تا 25000 یورو
  • انگلستان؛ 30000 پوند
  • آمریکا؛ در حدود 40000 دلار

باید توجه داشت که این هزینه‌ها، اغلب برای مهاجرت تحصیلی مناسب هستند زیرا این روش یکی از به‌صرفه‌ترین راه‌های مهاجرت است خصوصا مهاجرت تحصیلی به ایتالیا، با توجه به توضیحاتی که پیش‌تر ارائه شد می‌تواند گزینه مناسبی باشد. از طرفی، با دریافت بورسیه، بسته به مقدار بورسیه، از این هزینه‌ها کاسته خواهد شد. پس بر این اساس نیز، بهترین راه مهاجرت و به‌صرفه‌ترین آن، مهاجرت تحصیلی با دریافت بورسیه خواهد بود؛ زیرا دیگر نگرانی از بابت تامین هزینه‌های زندگی نخواهید داشت.

 

جمع‌بندی

حتما باید در پرونده مهاجرت، نامه تمکن مالی را در کنار سایر مدارک به سفارت تحویل دهید؛ زیرا برای کشورهای مختلف، اینکه بتوانید از پس هزینه‌های زندگی بر بیایید، بسیار مهم است. هزینه‌های زندگی نیز بسته به نوع مهاجرت شما و البته کشور موردنظرتان تفاوت دارد؛ پس پاسخ به سوال برای مهاجرت چقدر پول لازم داریم؟، میزان مشخص و معینی نیست؛ به عنوان مثال مهاجرت تحصیلی، آن هم به ایتالیا با دریافت بورسیه استانی، یک شیوه بسیار به‌صرفه و البته کم‌هزینه برای مهاجرت خواهد بود.

اگر دوست دارید پرونده شما برای مهاجرت مورد بررسی قرار بگیرد و بر اساس ویژگی‌هایی مثل رزومه کاری و تحصیلی، بودجه، رشته، تخصص و… بهترین پیشنهادات به شما داده شود، از طریق لینک زیر نوبت مشاوره رایگان رزرو کنید:

رزرو نوبت مشاوره رایگان مهاجرتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مهاجرت تحصیلی

مهاجرت تحصیلی به کانادا
مهاجرت تحصیلی به آمریکا
پرچم ایتالیا
مهاجرت تحصیلی به ایتالیا

مطالب بیشتر

همراه ما باشید!
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.