لوگو مشکی
بهترین رشته های تحصیلی در هلند

بهترین رشته های تحصیلی در هلند

Facebook
Twitter
LinkedIn
Print

بهترین رشته های تحصیلی در هلند را می‌توان از جنبه‌های متفاوتی معرفی کرد. به عنوان مثال، بررسی بازار کار یکی از عوامل مهم برای معرفی بهترین این رشته‌ها است. رشته‌های موجود در دانشگاه‌های تراز اول هلند، رشته‌هایی با قابلیت پژوهشی بالا از دیگر جنبه‌هایی است که می‌توان به معرفی بهترین رشته‌ها برای تحصیل هلند پرداخت. حال در این مطلب برخی از بهترین رشته‌ها برای تحصیل در هلند را معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

 

مهاجرت تحصیلی به هلند با رشته‌های پزشکی

رشته‌های حیطه پزشکی  در هلند معمولا از حقوق و بازار کار خوبی برخوردار هستند و در دسته بهترین رشته ها قرار می‌گیرند. پذیرش دانشجوی بین‌الملل در رشته پزشکی تنها در دو دانشگاه هلند امکان‌پذیر است. به همین دلیل درخواست برای پذیرش در این دو دانشگاه هم بسیار زیاد است. تدریس رشته پزشکی به دو زبان هلندی و انگلیسی انجام می‌گیرد که در ابتدا، صرفا زبان انگلیسی است؛ سپس پس از گذشت حدود 3 سال، تدریس به زبان هلندی انجام می‌شود. مدت زمان تحصیل در آن هم در حدود 7 سال به طول می‌انجامد که بخش زیادی از تدریس در سال آخر، به صورت عملی است.

یکی دیگر از رشته‌های حیطه پزشکی، داروسازی است. این رشته را دانشگاه‌های گرونینگن و لیدن ارائه می‌دهند که شهریه آن‌ها در حدود 14 تا 18 هزار یورو است. مهاجران برای پذیرش در رشته داروسازی باید نمره آیلتس 6.5 را دارا باشند و یا دیپلم هلندی را ارائه دهند. پس از دریافت مدرک این رشته که 3 سال به طول می‌انجامد، دانشجو باید برای مورد به بازار کار، دوره‌ رزیدنتی 4 ساله را نیز بگذراند.

رشته دندانپزشکی نیز یکی دیگر از رشته های پرطرفدار است. تحصیل در این رشته 5 سال به طول می‌انجامد و صرفا با زبان هلندی تدریس آن انجام می‌شود. ورود به این رشته، نیازمند قبولی در آزمون ورودی دانشگاه‌ها است و اگر سن فرد بیش از 21 سال باشد، باید پیش از آزمون ورودی، در آزمون colloquium doctum  نیز شرکت کند.

 

مهاجرت به هلند با رشته‌های مدیریت چگونه است؟

رشته‌های حیطه مدیریت را می‌توانید به عنوان یک رشته پردرآمد و دارای بازارکار بسیار عالی و از بهترین رشته های تحصیلی در هلند در نظر بگیرید. حتی امکان تحصیل در این رشته در کنار یک رشته دیگر وجود دارد. درآمد مناسب پس از فارغ‌التحصیلی از مواردی است که سبب می‌شود افراد زیادی درخواست پذیرش در رشته‌های مدیریت را داشته باشند.

شاخه‌های رشته‌های حیطه مدیریت، شامل مدیریت منابع انسانی، مدیریت کسب و کار، مدیریت بازرگانی، مدیریت لجستیک، مدیریت امور مالی، مدیریت بازرگانی و غیره می‌شود. این رشته‌ها در دانشگاه‌هایی از جمله آراسموس نوتردام، تیلبورگ، آمستردام، گرونینگن، آیندهوون، ماستریخت و توئنت ارائه می‌شوند.

در میان این گرایش‌ها، مدیریت اجرایی و مدیریت بازرگانی، درآمد بیشتری پس از فارغ‌التحصیلی را به خود اختصاص می‌دهند. به صورتی که پس از فارغ‌التحصیل شدن در آن‌ها، افراد به سرعت می‌توانند وارد بازار کار شده و از همان ابتدا درآمدی بالا را تجربه کنند.

 

معماری از بهترین رشته ها برای مهاجرت تحصیلی به هلند

معماری نیز یکی دیگر از رشته های خوب برای تحصیل در هلند است. در این رشته هنر و علم در هم می‌آمیزند و نتایج خارق‌العاده‌ای را خلق می‌کنند. برای دریافت پذیرش در رشته‌ معماری دانشگاه‌های هلند، ارائه نمونه کار الزامی است.

این ارائه از جهت اثبات علاقه و اندکی تخصص پایه برای این رشته است. هزینه تدریس و شهریه برای معماری هم در دانشگاه‌های مختلف، متفاوت است، اما چیزی حدود 18000 یورو برای دانشجویان بین‌المللی است. همچنین در دانشگاه‌های دلفت، ایندهوون، آمستردام، توئنت و دانشگاه آزاد آمستردام ارائه می‌گردد.

 

تحصیل در هلند در رشته های مهندسی

تحصیل در هلند در رشته‌های مهندسی یکی از گزینه‌های محبوب بین دانشجویان بین‌المللی است. دانشگاه‌های هلند به دلیل کیفیت بالای آموزشی، استفاده از فناوری‌های پیشرفته، و برنامه‌های تحصیلی به زبان انگلیسی، مقصد مناسبی برای دانشجویان علاقه‌مند به رشته‌های مهندسی هستند. دانشگاه‌های هلند در رتبه‌بندی‌های جهانی در زمینه‌های مختلف مهندسی جزو بهترین‌ها هستند و بسیاری از دانشگاه‌های هلند دوره‌های مهندسی را به زبان انگلیسی ارائه می‌دهند که این موضوع برای دانشجویان بین‌المللی بسیار جذاب است. همچنین هلند یکی از اقتصادهای پیشرو در اروپا است و دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی فرصت‌های شغلی خوبی در این کشور دارند.

مهندسی مکانیک ، مهندسی برق، مهندسی کامپیوتر، مهندسی عمران، مهندسی شیمی، مهندسی محیط زیست و مهندسی صنایع همه از گزینه‌های مناسب برای تحصیل در این کشور هستند.

 

رشته‌های پرتقاضا در هلند

برخی از رشته‌ها وجود دارند که کشور هلند، نیازی حتمی به فارغ‌التحصیلان آن رشته دارد. این رشته‌ها در زمره بهترین رشته های تحصیلی در هلند هم قرار می‌گیرند و هرساله در قالب لیستی ارائه می‌شوند. به همین دلیل دریافت پذیرش در آن‌ها راحت‌تر است. این رشته‌ها عبارتند از:

  • مهندسی مکانیک
  • علوم کشاورزی
  • انفورماتیک و اطلاعات
  • فناوری اطلاعات و ارتباطات

 

رشته‌هایی با درآمد بالا در هلند

یکی از ملاک‌ها برای انتخاب بهترین رشته های تحصیلی در هلند، درآمد بالای آن‌ها پس از فارغ‌التحصیلی است. در ادامه بخشی از رشته‌هایی با درآمد بالا را معرفی خواهیم کرد:

  • پزشکی و دندانپزشکی
  • شاخه‌ها و گرایش‌های مدیریت از جمله مدیریت فناوری اطلاعات، مدیریت مالی، مدیریت اجرایی، مدیریت بازریابی
  • برنامه‌نویسی و توسعه‌دهندگی وب
  • مهندسی مکانیک
  • مهندسی نرم‌افزار
  • مدیریت اجرایی
  • معلمی و استاد دانشگاه

 

 تحصیل رایگان در بهترین رشته های تحصیلی در هلند

یکی از راه‌های کاهش هزینه‌ برای مهاجرت و تحصیل رایگان در هلند، دریافت بورسیه است. این بورسیه‌های تحصیلی به صورت کمک هزینه و بورسیه کامل تقسیم می‌شوند. امکان دریافت بورسیه‌های کمک هزینه‌ای به دلیل نوع پرداختی آن‌ها، بیشتر است. این نوع بورسیه بسته به مقدار آن، صرفا بخشی از هزینه تحصیل و گاهی نیز زندگی دانشجو را در بر می‌گیرد. بورسیه‌های کمک هزینه‌ای تنها زمانی قابل پرداخت هستند که یک ترم از زمان تحصیل دانشجو گذشته باشد.

نوع دیگر از بورسیه، بورسیه کامل است. در این نوع از بورسیه‌ها، پخشی از هزینه زندگی دانشجو هم پرداخت می‌شود. برای دریافت آن، دانشجو باید از شرایط ویژه‌ای و بسیار مطلوبی برخوردار باشد تا بورسیه به او تعلق گیرد. به طور معمول صف طولانی برای دریافت آن هم وجود دارد. زمان دریافتی بورسیه کامل نیز، پیش از شروع سال تحصیلی است. با این حال باید در نظر داشته باشید برای دریافت بورسیه، شما باید رزومه تحصیلی بسیاری قوی داشته باشید.

یکی دیگر از راه‌حل‌های کاهش هزینه تحصیل در هلند، انجام کارهای دانشجویی است. مدت زمان انجام این کارها، نهایت 16 ساعت در هفته است؛ البته این کار مخصوص به دانشجویان تمام وقت است.

 

مشاوره رایگان مهاجرت تحصیلی به هلند

افراد برای تحصیل در هلند، به دنبال یافتن بهترین رشته های تحصیلی در هلند هستند. به همین سبب در این مطلب، رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، شاخه‌های مدیریت، معماری و مهندسی را به عنوان بهترین رشته‌های موجود در دانشگاه‌های هلند معرفی کردیم. معرفی این رشته‌ها از جهت بازار کار موجود در این کشور، پذیرش دانشگاه‌های هلند و درآمد پس از فارغ‌التحصیلی بود.

اما اگر دوست دارید یک مسیر و نقشه موفقیت، بر اساس شرایط و رزومه خود داشته باشید، می‌توانید از طریق لینک زیر، نوبت مشاوره رایگان رزرو کنید.

رزرو مشاوره رایگان مهاجرتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مهاجرت تحصیلی

مهاجرت تحصیلی به کانادا
مهاجرت تحصیلی به آمریکا
پرچم ایتالیا
مهاجرت تحصیلی به ایتالیا

مطالب بیشتر

همراه ما باشید!
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.