لوگو مشکی
شرایط اخذ اقامت ایتالیا بعد از تحصیل

شرایط اخذ اقامت ایتالیا بعد از تحصیل

Facebook
Twitter
LinkedIn
Print

صحبت درباره شرایط اخذ اقامت ایتالیا بعد از تحصیل می تواند مفید باشد. چرا که ایتالیا همواره یکی از مقاصد محبوب برای مهاجرت تحصیلی دانشجویان ایرانی است. دلیل آن هم شرایط تحصیلی، بورسیه‌های استانی ایتالیا و هزینه زندگی ارزانی است که ایتالیا دارد؛ اما تحصیل در هر مقطعی در دانشگاه‌های ایتالیا، سبب اقامت دائم دانشجو نمی‌شود.

شرایط تحصیل در ایتالیا این‌گونه است که دانشجویان بین‌المللی اقامت تحصیلی دارند، در صورتی که بعد از تحصیل، موفق به یافتن شغل مناسبی نشوند، باید به کشور خود بازگردند. این امر سبب می‌شود تا افراد به دنبال دریافت اقامت ایتالیا باشند. به همین دلیل در این مطلب چگونگی اخذ اقامت پس از گذشت دوران تحصیل را شرح داده‌ایم؛ اگر شما نیز به فکر اقامت در ایتالیا پس از تحصیل هستید، با ما همراه باشید.

همچنین در صورتی که دوست دارید شرایط شما برای تحصیل با بورسیه به کشور ایتالیا مورد بررسی قرار بگیرد و یا بر اساس رزومه شما بهترین کشورها جهت ادامه تحصیل به شما معرفی شوند، از خدمات مشاوره رایگان ما استفاده کنید.

رزرو نوبت مشاوره رایگان مهاجرت تحصیلی

 

ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر در ایتالیا

یکی از روش‌هایی که سبب می‌شود بتوانید پس از پایان تحصیلات خود، باز هم در ایتالیا اقامت داشته باشید، ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر است. اگر ورود شما به ایتالیا در مقطع کارشناسی بوده، این امکان را دارید که پس از اتمام دوره کارشناسی خود، برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، درخواست دهید. اگر همچنین ورود شما به ایتالیا برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد بوده است، می‌توانید تحصیلات خود را در مقطع دکترا ادامه دهید.

این‌گونه با ادامه تحصیل، فرصت بیشتری هم برای فکر کردن به برنامه خود جهت اقامت پس از اتمام دوره‌های تحصیلی‌تان دارید و هم می‌توانید به دیگر شرایط اخذ اقامت ایتالیا بعد از تحصیل هم فکر کنید. به عنوان مثال می‌توانید با کارکردن در دوران دانشجویی، برای خود سابقه کار کسب کنید.

به طور معمول طول دوره مقطع ارشد برای هر رشته متغیر است؛ اما طول دوره دکترا در حدود 4 سال است. برای تحصیل در دوره دکترا باید از استاد خود نامه پذیرش بگیرید. در صورت وجود شرایطی، امکان رایگان شدن تحصیل در دوره دکترا برای شما امکان‌پذیر خواهد بود. این‌گونه هزینه زندگی و مخارج برای شما کاهش پیدا می‌کند.

در طول دوران تحصیلی در هر مقطعی، امکان کار کردن برای دانشجو وجود دارد. اجازه کار برای 20 ساعت در هفته به دانشجو داده می‌شود. با کارکردن در دوران تحصیل، سابقه کار و تجربه کسب می‌کنید. در هنگام کار کردن پس از تحصیل، این سابقه و تجربه به کمک شما می‌آید و شانستان را برای استخدام افزایش می‌دهد. با تحصیل در مقطع دکترا نیز شانس بیشتری برای یافتن کار در ایتالیا دارید.

 

 اقامت دائم با پیدا کردن کار در ایتالیا

یکی دیگر از شرایط اخذ اقامت ایتالیا بعد از تحصیل، کار کردن در ایتالیا است. علی‌رقم اینکه تحصیل در این کشور برای اکثر رشته‌ها به زبان انگلیسی امکان‌پذیر است، اما برای پیدا کردن کار عموما نیاز به زبان ایتالیایی دارید. همچنین برای بعضی از رشته‌ها در ایتالیا بازار کار بسیار خوبی در این کشور وجود دارد. با این وجود باز هم دانشجویان شانس یافتن کار برای اقامت دائم را خواهند داشت. نکته مهم این است که کار آن‌ها حتما باید قانونی باشد.

یکی از نکاتی که ممکن است شما را در یافتن کار برای اقامت یاری کند، یادگیری زبان ایتالیایی است. با آموختن زبان رسمی این کشور، شانس خود را با ارتباط گرفتن با کارفرماهای مختلف افزایش می‌دهید.

شرایط دریافت اقامت برای کار کردن این است که 6 ماه پس از پایان دوران تحصیلی، به شما زمان داده می‌شود تا شغلی قانونی برای خود دست و پا کنید. با یافتن کار، مجوز اقامت 1 ساله در ایتالیا را برای خود می‌گیرید. این مجوز پس از 1 سال نیاز به تمدید دارد و تمدید آن هم 5 ساله است. با 5 سال اقامت موقت در ایتالیا، اقامت دائم این کشور را به دست می‌آورید.

مدارکی که برای تبدیل اقامت تحصیلی به کاری نیاز دارید، شامل موارد زیر هستند:

  • استخدام شدن در شغل و تایید کارفرما
  • ارائه آخرین اظهارنامه مالیاتی کارفرما
  • ترازنامه تجاری کارفرما
  • سابقه عملکرد مجموعه کاری
  • آدرس و مشخصات مجموعه کاری
  • آدرس و مشخصات کارفرما
  • ارائه اسنادی که مشخص می‌کند در ایتالیا اقامت دارید؛ مانند اجاره‌نامه

 

رشته‌های موفق برای تحصیل در ایتالیا

برای برخورداری از شرایط اخذ اقامت ایتالیا بعد از تحصیل، یکی از روش‌ها یافتن شغل است. به همین سبب در ادامه برخی از رشته‌هایی که در ایتالیا بازار کار بسیار خوبی دارند را معرفی خواهیم کرد تا از این طریق بتوانید با کمک آن‌ها، پس از دوران تحصیل خود، به کار کردن بپردازید.

  • مد و فشن
  • مدیریت بازرگانی
  • علوم کامپیوتری
  • روانشناسی
  • تجزیه و تحلیل داده‌ها
  • بیوانفورماتیک
  • گرافیک
  • فیزیوتراپی
  • دندانپزشکی
  • مهندسی معماری
  • مهندسی کامپیوتر
  • مهندسی شیمی
  • طراحی لباس
  • اقتصاد و بازرگانی
  • روابط بین‌الملل
  • هتلداری
  • مدیریت مالی

 

ایتالیا به عنوان پلی برای مهاجرت به کشورهای دیگر

بسیاری از دانشجویان ایرانی نیز با توجه به شرایط مناسب که تحصیل ایتالیا فراهم می‌کند، از جمله امکان تحصیل رایگان با بورسیه استانی بدون توجه به رزومه تحصیلی، سختگیری کمتر برای معدل و همچنین گپ تحصیلی، این کشور را برای ورود به حوزه اروپا انتخاب می‌کنند.

سپس با در دست داشتن مدرکی معتبر از دانشگاه های ایتالیایی برای کار در کشورهای دیگر نیز اقدام می‌کنند. پس در صورتی که امکان کاریابی در ایتالیا را هم نداشته باشید، تحصیل در این کشور شانس شما برای کاریابی در کشورهای دیگر را بالاتر می‌برد که خود فرصتی مناسب برای دانشجویان ایرانی است.

 

ازدواج با تابعین ایتالیا و شرایط اخذ اقامت ایتالیا بعد از تحصیل

شما می‌توانید با ازدواج با فردی که تابعیت ایتالیا را دارد، از اقامت دائم ایتالیا بهره‌مند شوید. از شرایط این روش این است که این ازدواج باید کاملا قانونی صورت گیرد و ثبت هم بشود. پس از آن در مدت 2 سال به شما نیز تابعیت ایتالیا داده خواهد شد.

 

 

دریافت مشاوره رایگان مهاجرت به ایتالیا

دانشجویان مهاجر به ایتالیا، به دلیل اقتصاد ضعیف این کشور، اغلب تصمیم می‌گیرند که پس از اتمام تحصیلات خود به کشورهایی دیگر برای کار مراجعه کنند. در واقع به ایتالیا به عنوان یک سکوی پرتاب نگاه می‌کنند.

برخی دیگر نیز تصمیم بر ماندن در ایتالیا و کسب اقامت دائم آن را دارند. در این صورت باید شرایط دریافت اقامت اسن کشور را کسب کنند. این شرایط شامل، ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر، یافتن کار و تغییر اقامت از تحصیلی به کاری، سرمایه‌گذاری، کارآفرینی، ثبت شرکت و ازدواج می‌شود. به همین سبب در این مقاله شرایط هرکدام از این روش‌ها را بازگو کردیم و رشته‌هایی با بازارکار بسیار خوب و درآمد بالا در ایتالیا را نیز معرفی کردیم.

در صورتی که دوست دارید رزومه شما برای مهاجرت تحصیلی به ایتالیا مورد بررسی قرار گیرد و بهترین روش‌های مهاجرتی بر حسب رزومه به شما داده شود، از طریق لینک زیر نوبت مشاوره رایگان رزرو کنید.

رزرو نوبت مشاوره رایگان مهاجرت تحصیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مهاجرت تحصیلی

مهاجرت تحصیلی به کانادا
مهاجرت تحصیلی به آمریکا
پرچم ایتالیا
مهاجرت تحصیلی به ایتالیا

مطالب بیشتر

همراه ما باشید!
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.