لوگو مشکی
چگونه برای تحصیل در خارج اقدام کنیم؟

چگونه برای تحصیل در خارج اقدام کنیم؟

Facebook
Twitter
LinkedIn
Print

پاسخ سوال «چگونه برای تحصیل در خارج اقدام کنیم؟» برای افرادی که دغدغه تحصیل و زندگی در کشورهای پیشرفته را دارند، بسیار مهم است. در واقع می‌توان ادعا کرد که این روزها یکی از دغدغه‌های برخی از افراد به خصوص قشر جوان، مهاجرت تحصیلی است. افراد بسیاری قصد مهاجرت با کمک ویزای تحصیلی به کشورهای دیگر را دارند، اما نمی‌دانند باید از کجا شروع کنند و ادامه این مسیر را چگونه باید طی کنند.

همیشه پیدا کردن خط شروع این مسیر کار دشواری است. پاسخ این سوال می‌تواند مهم و سرنوشت‌ساز باشد. همین امر سبب شده تا در این مقاله به بررسی پاسخ این سوال بپردازیم؛ اگر شما نیز قصد مهاجرت تحصیلی دارید، پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

همچنین اگر نیاز به یک مشاوره دقیق و تخصصی دارید، می‌توانید از طریق لینک زیر اقدام به رزرو مشاوره رایگان مهاجرت تحصیلی کنید تا پیشنهاداتی شخصی‌سازی شده و بر اساس شرایط خودتون را دریافت کنید:

رزرو مشاوره رایگان مهاجرت تحصیلی

 

مناسب‌ترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی

از آنجا که پاسخ به سوال چگونه برای تحصیل در خارج اقدام کنیم؟ برای هر کشوری متفاوت است، ما به بررسی محبوب‌ترین کشورها برای مهاجرت می‌پردازیم و به صورت مختصر درباره هر کشور توضیح می‌دهیم. در ادامه لیستی از بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی را نام می‌بریم:

1. آمریکا

بسیاری از بهترین دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی دنیا، در حال حاضر در آمریکا قرار دارند. به همین دلیل آمریکا می‌تواند یک مقصد عالی برای تحصیل باشد. از ویژگی‌های مثبت تحصیل آمریکا نیز می‌توان به امکان دریافت ویزای همراه برای همسر و فرزندان و همچنین امکان کار کردن در حین تحصیل اشاره کرد. امکان دریافت بورسیه، فاند و فول فاند نیز در آمریکا فراهم است. به این ترتیب به راحتی می‌توانید با کسب تجربه، پس از فارغ‌التحصیلی مشغول به کار شوید.

2. آلمان

اگر قصد مهاجرت به یک کشور اروپایی برای تحصیل را دارید، آلمان می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های شما باشد. تحصیل آلمان با امکان تحصیل رایگان در دانشگاه‌های دولتی وجود دارد. برای این امر شما حداقل به مدرک B2 زبان آلمانی یا آیلتس 6.5 به بالا انگلیسی و همچنین معدل 14.5 به بالا نیاز دارید. در کنار تحصیل هم مجاز هستید به صورت پاره وقت کار کنید. همراه شما نیز برای این کشور ویزا دریافت می‌کند و امکان کار کردن را هم دارد.

3. ایتالیا

انتخاب یک مقصد خوب شرط مهمی برای موفقیت در مهاجرت است، و آن مقصد خوب می‌تواند کشور ایتالیا باشد. ایتالیا نه تنها کشوری زیبا و جذاب برای گردشگری است بلکه شرایط بسیار مناسبی را برای مهاجران تحصیلی فراهم کرده است. با بورسیه استانی در ایتالیا، تحصیل شما در این کشور، رایگان تمام می‌شود و حتی سالانه 7000 الی 7500 یورو هم هزینه زندگی به شما پرداخت می‌شود. این به شرطی است که در انتخاب رشته مناسب، تمام تلاش خود را به کار ببرید.

حضور سفارت ایتالیا در ایران نیز کارتان را راحت می‎‌کند و دیگر نیازی به گرفتن نوبت از سفارت کشورهای دیگر ندارید. به طور مثال با این مسئله در هنگام مهاجرت به آمریکا مواجه هستید. برخلاف تصور عموم، برای تحصیل در ایتالیا، نیازی به یادگیری زبان ایتالیایی ندارید و می‌توانید با مدرک آیلتس هم به ایتالیا مهاجرت کنید.

 

هزینه تحصیل در خارج کشور

در پاسخ به سوال چگونه برای تحصیل در خارج اقدام کنیم؟ باید گفت فاکتور مهم بعدی، تعیین مقدار سرمایه و میزان هزینه‌ها است. این مرحله پس از انتخاب مقصد مناسب قرار دارد. البته می‌توان گفت شاید این میزان سرمایه شما است که حتی می‌تواند مقصدتان را هم تعیین کند.

لازم به ذکر است که دریافت بورسیه کامل برای تحصیل، شما را از داشتن حداقل سرمایه برای مهاجرت تحصیلی بی‌نیاز نمی‌کند؛ ولی به صورت کلی باید گفت اگر سرمایه کمی در اختیار دارید، بهتر است مقصد شما کشوری با ارائه بورسیه تحصیلی باشد و یا اینکه امکان کار کردن در کنار تحصیل برایتان فراهم باشد تا در پرداخت هزینه‌های خود در کشور مقصد به مشکل نخورید.

هزینه‌های مهاجرت تحصیلی با توجه به مقطع تحصیلی شما و حتی نوع دانشگاهتان هم نیز متفاوت است. از طرفی طبیعی است که دانشگاه‌های خصوصی شهریه بیشتری را دریافت می‌کنند.

 

موارد مهم در مهاجرت تحصیلی

اگر قصد مهاجرت تحصیلی به بهترین کشورهای دنیا را دارید، حتما موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • تدوین رزومه

تدوین رزومه یکی از مهم‌ترین مراحل از سوال چگونه برای تحصیل در خارج اقدام کنیم؟ است.  تدوین و ارائه صحیح یک رزومه مناسب می‌تواند حتی منجر به دریافت بهترین بورسیه‌ها بشود. در رزومه تحصیلی، نکاتی در ارتباط با مهارت‌ها، موفقیت‌های خود در دوران تحصیلی و موارد شخصی خود که برای تحصیل اهمیت دارد را باید عنوان کنید. هر عامل مهم و مرتبطی که می‌تواند منجر به پذیرش شما شود، بهتر است در رزومه عنوان گردد.

  • ترجمه مدارک تحصیلی

ترجمه مدارک تحصیلی که شامل مدارک پایان مقطع، ریز نمرات و دانشنامه‌ها است، باید توسط دارالترجمه‌های رسمی ترجمه شود و در نهایت مهر دادگستری و وزارت خارجه بر آن‌ها زده شود. این مدارک را باید همراه با پاکت مهر و موم شده به دانشگاه مقصد خود ارسال کنید.

  • دریافت توصیه‌نامه

دریافت توصیه‌نامه هم یکی از دیگر از موارد در پاسخ سوال چگونه برای تحصیل در خارج اقدام کنیم؟ است. دریافت این توصیه‌نامه از اساتید دانشگاه مبدا برای دانشگاه مقصد ضروری است. نوشتن آن را بهتر است به اساتیدی که با آن‌ها در طول تحصیل همکاری داشته‌اید، بسپارید؛ مانند اساتیدی که در نگارش مقاله به آن‌ها کمک کرده‌اید و یا در پروژه‌ای علمی همراه آن‌ها بوده‌اید. وجود یک توصیه‌نامه از اساتیدی معتبر در میان مدارک شما، می‌تواند به رزومه شما اعتبار ببخشد و شانس پذیرش‌تان را افزایش دهد.

  • ارتباط با اساتید دانشگاه مقصد

برای اینکه شانس پذیرش خود را در دانشگاه مقصد افزایش دهید، بهتر است با اساتید برجسته آن دانشگاه، در حوزه رشته تحصیلی خود، ارتباط بگیرید. این مرحله، اهمیت زیادی در پذیرش روند مهاجرت تحصیلی شما، برای مقطع دکتری، مخصوصا در کشورهای آمریکا و کانادا، دارد و می‌توان گفت مهم‌ترین پاسخ به سوال چگونه برای تحصیل در خارج اقدام کنیم؟ است. به طور معمول سایت و ایمیل این اساتید در سایت دانشگاه وجود دارد.

برخی از اساتید دانشگاه‌ها، فاند دارند و با جلب نظر آنان، می‌توانید فاند را دریافت کرده و در نهایت هزینه تحصیل خود را کاهش دهید. برای جلب نظر اساتید هم از شرکت در پروژههای علمی، تالیف مقاله و مواردی از این قبیل برای آن‌ها گفته و بر روی ارتباط آن پروژه‌ها با حوزه کاری استاد موردنظر، تاکید کنید. جلب نظر یکی از اساتید دانشگاه مقصد می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی پذیرش شما داشته باشد. بهتر است از این مورد غافل نشوید.

 

رزرو مشاوره رایگان مهاجرتی

در این مقاله به سوال چگونه برای تحصیل در خارج اقدام کنیم؟ پاسخ دادیم. با رعایت نکات ذکر شده می‌توانید بهترین مقصد را برای تحصیل خود انتخاب کرده و همچنین با هزینه‌ای کمتر در کشور مقصد به تحصیل بپردازید. همچنین شما می‌توانید از طریق یک جلسه رایگان مشاوره مهاجرتی، با چگونگی مراحل اقدام و بهترین کشورها بر اساس رزومه خود آشنا شوید.

رزرو مشاوره رایگان مهاجرت تحصیلی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مهاجرت تحصیلی

مهاجرت تحصیلی به کانادا
مهاجرت تحصیلی به آمریکا
پرچم ایتالیا
مهاجرت تحصیلی به ایتالیا

مطالب بیشتر

همراه ما باشید!
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.