لوگو مشکی
کم هزینه‌ترین کشورها برای مهاجرت ایرانیان

کم هزینه‌ترین کشورها برای مهاجرت ایرانیان

Facebook
Twitter
LinkedIn
Print

در این بخش به معرفی کم هزینه‌ترین کشورها برای مهاجرت ایرانیان می‌پردازیم. چرا که با توجه به شرایط فعلی اقتصادی و تفاوت زیادی ارزش ارز با ارزش ریال، مباحث هزینه از مهم ترین موارد برای تعیین مقصد مهاجرت هستند. در واقع می توان گفت که مهاجرت در کنار مزایای فراوانی که دارد، روبه‌رویی با شرایطی سخت و طی کردن روندی پیچیده است. این روند طولانی و طاقت‌فرسا، اضطراب زیادی را نیز به همراه دارد. به سختی‌های این مسیر، صرف هزینه بسیار را هم باید افزود. به همین دلیل بسیاری افراد به دنبال مقصدی برای مهاجرت هستند تا نیاز به سرمایه بسیار زیاد نداشته باشد.

برخی از کشورها وجود دارند که جز ارزان‌ترین گزینه ها برای مهاجرت محسوب می‌شوند. در این مطلب به معرفی این مقاصد کم هزینه پرداخته‌ایم. اگر شما نیز قصد مهاجرتی به صرفه را دارید، با ما همراه باشید. همچنین اگر نیاز دارید که رزومه شما به صورت تخصص مورد بررسی قرار بگیرد و بهترین کشورها بر اساس شرایط شما به شما معرفی شود، می‌توانید از طریق لینک زیر اقدام به رزرو مشاوره رایگان کنید.

رزرو مشاوره رایگان مهاجرتی

ارزان ترین روش های مهاجرت ایرانیان

پیش از آشنایی با کم هزینه‌ترین کشورها برای مهاجرت ایرانیان لازم است با بهترین روش‌های مهاجرت نیز آشنا شوید. روش‌های مناسب مهاجرت برای هر فردی تفاوت دارد. افراد بسته به سبک زندگی خود، موقعیت، مقصد و غیره روش مهاجرت خود را انتخاب می‌کنند. طبیعی است که بهترین راه مهاجرت برای هر فرد، بر اساس شرایط آن فرد انتخاب می شود و در مرحله بعدی باید بر اساس شرایط، مناسب‌ترین کشورها انتخاب شود. در ادامه به شرح چند مورد از بهترین راه‌های مهاجرت پرداخته‌ایم:

 

مهاجرت تحصیلی

یکی از بهترین و ارزان‌ترین روش‌ها برای مهاجرت، مهاجرت از طریق تحصیلی است؛ به خصوص اگر فرد مهاجر بورسیه تحصیلی یا به اصطلاح فاند دریافت کرده و یا بتواند در کارهای دانشجویی مشغول شود.

برخی از کشورها مانند ایتالیا، شرایط دریافت بورسیه را برای همه افراد فراهم می کنند. برخی دیگر از کشورها هم مثل آلمان شرایط تحصیل رایگان، در دانشگاه را برای دانشجویان ایجاد می کنند. از طرفی اگر شما رزومه تحصیلی خوبی هم داشته باشید می توانید فاند و بورسیه بگیرید و یا حداقل شهریه دانشگاه را حذف کنید. تمامی این موارد باید بر اساس شرایط شما مشخص شوند.

برای مهاجرت تحصیلی، جدای از انتخاب کشوری که هزینه های زندگی مناسبی داشته باشد، گزینه‌هایی مانند امکان کار هم زمان با تحصیل از مواردی است که می تواند به مدیریت بهتر هزینه های شما کمک کند. در نتیجه با یک مشاوره مناسب می توانید انتخاب مناسبی بر اساس شرایط خود داشته باشید.

 

مهاجرت کاری

مهاجرت از طریق کار به نوعی مطمئن‌ترین روش مهاجرت محسوب می‌شود. در این روش از طریق کارفرما برای فرد مهاجرت، ویزای کاری ارسال و فرد اجازه اقامت در کشور مقصد را پیدا خواهد کرد.

در واقع اگر شما بالای 5 سال سابقه کاری داشته باشید و تخصص لازم را در رشته خود داشته باشید، می‌توانید برای مهاجرت کاری اقدام کنید. در این روش کارفرما اسپانسر ویزای شما می شود. همچنین باید در نظر داشته باشید که مدت زمان ویزای شغلی در کشورهای مختلف، تفاوت دارد. نکته مهم آن است که پس از اتمام مدت زمان ویزا، برای بار دیگر امکان تمدید آن وجود خواهد داشت.

 

معرفی کم‌ هزینه‌ترین کشورها برای مهاجرت ایرانیان از راه تحصیل

از آنجایی که مهاجرت می‌تواند بسیار پرهزینه باشد، انتخاب مقصدی که بودجه کمتری نیاز داشته باشید، موضوع پراهمیتی خواهد بود. از همین رو بسیاری از افراد به دنبال به‌صرفه‌ترین و کم‌هزینه‌ترین کشورها برای مهاجرت هستند. ما در Give Me Visa قصد داریم در ادامه مقاله به معرفی کم‌هزینه‌ترین کشورها برای مهاجرت ایرانیان بپردازیم.

  • آلمان؛ ارزان‌ترین مقصد برای مهاجرت تحصیلی

کشور آلمان، یکی از معدود کشورهای اروپایی است که هزینه زندگی در آن تقریبا ارزان است. در کنار هزینه های پایین‌تر زندگی، می‌توان به اقتصاد پرقدرت آلمان نیز اشاره کرد. این یکی از دلایلی است که افراد زیادی به مهاجرت به آلمان علاقه دارند. به خصوص که در زمره کم هزینه‌ترین کشورها برای مهاجرت ایرانیان محسوب می‌شود.

دریافت ویزای تحصیلی یکی از بهترین روش‌هایی است که می‌توان با آن به آلمان مهاجرت کرد؛ زیرا مراکز علمی آلمان از معتبرترین مراکز علمی و آموزشی در سراسر جهان هستند. شیوه آموزشی و سیستم آموزشی آلمان، در زمره بهترین سیستم‌های آموزشی قرار می‌گیرند. خبر خوب این است که اگر علاقه به تحصیل در آلمان دارید، می‌توانید در هر مقطعی در این کشور به تحصیل بپردازید. همچنین لازم به ذکر است که هزینه تحصیل آلمان در دانشگاه های دولتی رایگان است و در دانشگاه های خصوصی هم هزینه کمتری در مقایسه با سایر کشورها دارد.

از مزیت‌های مهاجرت تحصیلی به آلمان، این است که امکان کار کردن در کنار تحصیل را برای شما فراهم می‌کند. در آلمان به شما اجازه داده می‌شود در کنار تحصیل خود به کار پاره‌وقت برای تامین مخارجتان هم مشغول باشید. این خود می‌تواند تامین مخارج مهاجرت را آسان‌تر کند. از طرفی امکان دریافت‌ بورسیه برای دانشجویان دکتری هم در این کشور وجود دارد. این‌گونه به راحتی می‌توانید با کمک بورسیه شهریه دانشگاه و مخارج زندگی را پرداخت کنید.

  • ایتالیا؛ مقصدی به‌صرفه برای ایرانیان

ایتالیا نیز از دیگر کشورهای اروپایی است که می‌توان آن را به عنوان کم‌ هزینه‌ترین کشور برای مهاجرت ایرانیان نام برد. در بیان مزیت‌های ایتالیا، باید گفت که آموزش اغلب رشته‌ها در دانشگاه‌های این کشور به زبان انگلیسی است. در نتیجه نیازی به یادگیری زبان ایتالیایی ندارید.

با دریافت بورسیه استانی در ایتالیا، می‌توانید شهریه دانشگاه و مخارج زندگی خود را به راحتی، پرداخت کنید. این هزینه می تواند تا 7500 یورو در سال باشد. یعنی علاوه بر اینکه تحصیل شما رایگان است، کمک هزینه زندگی هم دریافت می کنید. همچنین دانشگاه های ایتالیا فرصت مناسبی برای تحصیل در رشته های مختلف فراهم می کنند که در دسته بهترین دانشگاه های دنیا قرار می گیرند.

در این کشور شما امکان کار هم زمان با تحصیل را نیز دارید. تحصیل ایتالیا فرصت خوبی برای افرادی است که به دنبال روشی مقرون به صرفه برای تحصیل در یک کشور اروپایی هستند.

 

کدام کشور برای من مناسب است؟

مهاجرت از تصمیماتی است که افراد ممکن است در هر برهه‌ای از زندگی خود، به آن فکر کنند. هزینه مهاجرت اما ممکن است گاهی در این تصمیم خلل ایجاد کند. به همین دلیل برخی به دنبال مقاصد ارزان‌تر و کم هزینه‌تر برای مهاجرت هستند. این مورد سبب شد تا در این مطلب به معرفی کم هزینه‌ترین کشورها برای مهاجرت ایرانیان بپردازیم.

کشورهای بسیاری نیز به دانشجویان مهاجر، بورسیه‌های تحصیلی را اهدا می‌کنند؛ به عنوان مثال ایتالیا یکی از این کشورها است و جزو کم هزینه‌ترین کشورها برای مهاجرت ایرانیان نیز محسوب می‌شود. بورسیه‌های استانی ایتالیا به دانشجویان مهاجر اهدا می‌شود. دانشجویان با استفاده از این بورسیه‌ها، بسته به میزان آن‌ها، می‌توانند صرفا هزینه تحصیل و یا هزینه تحصیل به علاوه زندگی خود را پرداخت کنند.

مثال دیگر، کشور آلمان است. این کشور شرایط بسیار خوبی را برای دانشجویان، از جمله تحصیل رایگان و امکان کار کردن در کنار تحصیل را فراهم کرده است. با مهاجرت به این کشورها، نگرانی کمتری را تجربه خواهید کرد. کشورهای دیگری مانند پرتغال، اسپانیا و… هم از گزینه های مهاجرت ارزان هستند. اما اگر دوست دارید بهترین کشور و روش را بر اساس بودجه و شرایط خود پیدا کنید، می توانید از طریق لینک زیر نوبت مشاوره رایگان رزرو کنید.

رزرو مشاوره رایگان مهاجرتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مهاجرت تحصیلی

مهاجرت تحصیلی به کانادا
مهاجرت تحصیلی به آمریکا
پرچم ایتالیا
مهاجرت تحصیلی به ایتالیا

مطالب بیشتر

همراه ما باشید!
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.