لوگو مشکی
با شرایط ادامه تحصیل در مقطع دکتری در کانادا آشنا شوید چرا که راه خوبی برای ورود به این کشور به شمار می رود.

شرایط ادامه تحصیل در مقطع دکتری در کانادا

Facebook
Twitter
LinkedIn
Print

اگر به دنبال شرایط ادامه تحصیل در مقطع دکتری در کانادا هستید، در این مطلب به شما کمک می‌کنیم تا اطلاعات جامعی در این خصوص کسب کنید. می توان گفت که ادامه تحصیل کانادا برای مقطع دکتری می‌تواند فرصت‌های علمی، حرفه‌ای و شخصی فراوانی را در اختیارتان قرار دهد.

همان‌طور که می‌دانید، دکتری بالاترین مدرک تحصیلی در کانادا شناخته شده و دانشجویان می‌توانند بعد از مرحله فوق لیسانس در آن مشغول به تحصیل شوند. رشته‌هایی مانند مهندسی، علوم و هنرهای زیبایی از جمله رشته‌های خوب در این کشور هستند.

 

ادامه تحصیل در کانادا در مقطع دکتری چگونه است؟

دانشجویان دوره‌های دکتری ملزم به حضور تمام وقت برای چهار سال در کشور کانادا هستند. البته دانشجویان اغلب اوقات به زمان بیشتری برای تکمیل دروس و مدارک خود نیاز دارند. از سوی دیگر، دوره‌های دکتری در این کشور به علت سطح بالا، در مدت زمان حداکثر شش ساله به اتمام می‌رسند.

از شرایط ادامه تحصیل در مقطع دکتری در کانادا این است که دانشجویان در انتهای دوره باید پایان نامه یا تز دکتری خود را ارائه کنند. پایان نامه توسط مجموعه‌ای از کارشناسان بررسی و ارزیابی می‌شود. همچنین شاید از شما خواسته شود به صورت شفاهی از تز خود دفاع کنید که این مرحله‌ای اضافی برای تکمیل این مقطع محسوب می‌شود و جزو روال عادی نیست. عملکرد کلی و کیفیت پایان نامه نقشی ویژه در اخذ این مدرک در کشور کانادا خواهد داشت.

 

مزایای ادامه تحصیل در کانادا در مقطع دکتری

شرایط ادامه تحصیل در مقطع دکتری در کانادا، به گونه‌ای است که امکان استفاده از فضای خلاقانه تحقیقاتی و مترقی را برای فراهم می‌کند. دوره‌های دکتری دانشگاه‌ها به طور معمول بین 4 تا 6 سال به طول می‌انجامد. افراد زیادی این مقطع در کانادا را با آمریکا مقایسه می‌کنند، در حالی که دانشگاه‌های کانادا بیشتر روی تحقیقات تمرکز دارند. از جمله مزایای ادامه تحصیل در کانادا می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • تعداد دانشگاه‌ها و موسسات آکادمیک با بهترین رتبه‌ها در کانادا کم نیست و این فرصتی بی‌نظیر برای تحقیقات گسترده و مفید را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. بنابراین، بهترین بستر برای پیشرفت دانشجویان در این کشور فراهم شده است.
  • در صورت مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر، متوجه مناسب بودن شهریه این دانشگاه در مقطع دکتری می‌شویم. این هزینه در هر سال به طور میانگین در حدود 6 تا 20 هزار دلار است.
  • بعد از به اتمام رسیدن تحصیل در مقطع دکتری، فرصت‌های مناسب شغلی در داخل و خارج از کشور برای دانشجویان فراهم است. آمارها نشان می‌دهد فارغ‌التحصیلان مدرک دکتری خیلی زود می‌توانند وارد بازار کار شده و حقوق مناسبی دریافت نمایند.
  • کانادا از جمله کشورهایی با بالاترین کیفیت زندگی است. دانشجویان بعد از تمام شدن مقطع دکتری می‌توانند برای کار در این کشور اقدام نمایند و این زمینه‌‎ساز شروع یک زندگی جذاب خواهد بود.
  • دانشگاه‌های کانادا فرصت‌های آموزشی خوبی را د ر مقطع دکتری برای دانشجویان فراهم کرده‌اند که اساتید برجسته، رشته‌های متنوع و آموزش‌های تحقیق و مهارت محور از جمله آن‌ها هستند.
  • شاید تنوع فرهنگی کشوری چند قومیتی مانند کانادا برایتان جالب باشد و بتوانید با افراد مختلف از سراسر جهان ارتباط برقرار کنید.

 

بررسی شرایط ادامه تحصیل در مقطع دکتری در کانادا

شرایط تحصیل دکترا در کانادا و شرکت در دوره‌های این کشور به دانشگاه و رشته مورد نظرتان بستگی دارد، اما برخی شرایط کلی هستند و باید از آن‌ها پیروی کرد. داوطلبان ابتدا باید مدرک کارشناسی ارشد در رشته و گرایش خود را برای دوره دکتری دریافت کرده باشند. سایر شرایط عمومی برای این منظور را در این بخش برایتان لیست کرده‌ایم:

1- ریز نمرات و معدل ارشد

در زمان ارسال ریز نمرات به دانشگاه مورد نظر، اغلب از شما خواسته می‌شود میانگین نمرات را هم ارسال نمایید. داوطلبان جهت پذیرش در یکی از دوره‌ها و رشته‌های تحصیلی حداقل به معدل 3 تا 4 (مقیاس از صفر تا 4) نیاز دارند. ضمنا دانشجویان باید نمرات کافی در مقطع ارشد در بسیاری از واحد‌های درسی مهم را دریافت کرده باشند.

2- شرکت در مصاحبه ورودی

بسیاری از موسسات آموزشی کانادا برای ورود به مقطع دکتری از شما مصاحبه ورودی می‌گیرند و باید در این مصاحبه نظر افراد مورد نظر را جلب کنید. این کار با هدف ارزیابی استعداد دانشجویان برای آموزش عالی در این مقطع در نظر گرفته می‌شود. مقررات هر آزمون توسط هر دانشگاه تفاوت‌هایی دارد و باید تحقیقات لازم را پیش از ورود به آن‌ها به عمل آورده باشید.

3- داشتن مهارت زبان

برای ادامه تحصیل در کانادا در این مقطع به یکی از زبان‌های انگلیسی یا فرانسوی نیاز است. دلیل آن را هم باید صحبت کردن اغلب افراد این کشور به این دو زبان را عنوان کرد. البته اکثر دانشگاه‌های این کشور به زبان انگلیسی تدریس می‌کنند، اما دانشگاه‌های استان کبک زبان فرانسوی را در دستور کارشان قرار داده‌اند. کسب نمرات لازم در آیلتس مانند 6.5 یا 7 کمک می‌کند ادامه تحصیلی راحت‌تر داشته باشید که البته این نمره به رشته مورد نیازتان هم وابسته است.

4- ارائه بیانیه تحقیقاتی

داوطلبان دوره‌های دکتری در کانادا باید یک بیانیه تحقیقاتی هم ارائه دهند که بخش مهمی از درخواست را شامل می‌شود. باید مشخص کنید چه هدفی برای تحقیق داشته و چه اهدافی برای آینده خود دارید. ارائه چنین بیانیه‌ای شانس موفق شدن شما را افزایش خواهد داد.

5- ارائه رزومه تحصیلی

در ادامه شرایط ادامه تحصیل در مقطع دکتری در کانادا می‌توان ارائه رزومه تحصیلی را نام برد اطلاعاتی مانند دستاوردهای تحصیلی، فعالیت‌های فوق برنامه و تجربه کاری را شامل می‌شود. ارائه توضیحاتی دقیق و کافی در مورد فعالیت‌های علمی برای این که کمیته پذیرش تصور بهتری از ماهیت شما و کارهایتان داشته باشد، اهمیت فراوانی دارد.

6- تجربه کاری لازم

داشتن تجربه کاری در رشته‌ای درخواست داده شده یکی از ملزومات مهم در مقطع دکتری است که البته اجباری در ارائه مدارک مرتبط با آن نیست. این مرحله توسط کمیته پذیرش در موسسات آموزشی کانادا پیگیری می‌شود.

 

 

رزرو مشاوره رایگان مهاجرتی برای مقطع دکتری

شرایط ادامه تحصیل در مقطع دکتری در کانادا آن چنان پیچیده نیست. اما اقدام برای آن پروسه‌ای زمان بر دارد. در این مطلب تلاش کردیم به سادگی این شرایط را برای شما توضیح دهیم. از آن جایی که تحصیل در این کشور آرزوی بسیاری از دانشجویان است، ضروری است پیش از هر اقدامی در خصوص شرایط تحصیل در این کشور اطلاعات کسب کنید تا بتوانید مراحل را با موفقیت بیشتری پشت سر بگذارید. در صورتی که دوست دارید در این کشور برای مقطع دکتری تحصیل کنید، می توانید در مرحله اول از خدمات مشاوره رایگان ما استفاده کنید. همچنین ما خدمات متنوعی برای اقدام دکتری داریم که از طریق همین جلسات مشاوره می توانید از آنها آگاه شوید.

رزرو نوبت مشاوره مهاجرتی رایگان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مهاجرت تحصیلی

مهاجرت تحصیلی به کانادا
مهاجرت تحصیلی به آمریکا
پرچم ایتالیا
مهاجرت تحصیلی به ایتالیا

مطالب بیشتر

همراه ما باشید!
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.