لوگو مشکی
اعتبار ویزای تحصیلی آلمان چقدر است؟

اعتبار ویزای تحصیلی آلمان چقدر است؟

Facebook
Twitter
LinkedIn
Print

پاسخ به سوال «اعتبار ویزای تحصیلی آلمان چقدر است؟» مهم است. چرا که آلمان یکی از بهترین کشورهای اروپایی با اقتصادی قوی است و از این رو خیلی از دانش‌آموزان و دانشجویان مایل به تحصیل در این کشور هستند. به طور کلی راه‌های فراوانی برای تحصیل در این کشور پیشرفته وجود دارد و ویزای تحصیلی را باید یکی از آن‌ها به حساب آورد. ویزای تحصیلی در این کشور در سطوح مختلف صادر شده و رزرو وقت ویزای تحصیلی به صورت آنلاین از سایت سفارت آلمان، نخستین گام برای اقدام است. در این مطلب در مورد اعتبار این نوع از ویزای تحصیلی صحبت می‌کنیم و به وجوه مختلف تحصیل آلمان می‌پردازیم. پس برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این موضوع تا انتها همراهمان باشید.

شرایط لازم برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان

در جهت پاسخ به این سوال: اعتبار ویزای تحصیلی آلمان چقدر است؟ بد نیست کمی با شرایط دریافت آن نیز آشنا شویم. دریافت پذیرش‌نامه از یکی از دانشگاه‌های این کشور برای دانشجویان از مهم‌ترین شرایط اخذ این ویزا است. با این ویزا می‌توان به شکل تمام وقت در آلمان به تحصیل پرداخت. اما برای این منظور شما به پذیرش از یک کالج یا دانشگاه نیاز دارید. یکی از شرایط جذاب برای دانشجویان بین‌المللی در آلمان، دانشگاه‌های دولتی رایگان و امکان تحصیل با هزینه کم است.

ما ایرانیان، به عنوان دانشجویانی که در اتحادیه اروپا نیستیم، می‌توانیم هم به زبان انگلیسی و هم به زبان آلمانی در این کشور تحصیل کنیم. برای این منظور حداقل به مدرک زبان آلمانی B2 و یا انگلیسی IELTS 6,5 و یا تافل 90 به بالا نیاز است.

پس برای ویزای دانشجویی در مرحله اول نیاز به دریافت پذیرش از یک دانشگاه آلمانی را دارید. در مرحله بعدی، باید تمکن مورد نیاز را تامین کنید. این مبلغ شامل هزینه یک سال تحصیل و زندگی در این کشور است. در حال حاضر مبلغ تمکن آلمان 12000 یورو در نظر گرفته شده است. اگر دانشگاه رایگان پذیرش بگیرید، تنها همین مبلغ به عنوان تمکن است، اما اگر دانشگاه شما شهریه نیاز داشته باشد، شهریه دانشگاه هم به این مبلغ تمکن اضافه می‌گردد.

گرفتن وقت یکی از اموری است که باید دقت زیادی در برنامه‌ریزی آن به خرج داد، آن هم به خاطر تعداد بالای متقاضیان ایرانی برای تحصیل در این کشور. بعد از وقت سفارت شما باید تمامی مدارک مورد نیاز را آماده کنید. چرا که کوچکترین نقصی و بی دقتی منجر به ریجکتی ویزای آلمان شما می‌شود.

اگر به تحصیل در آلمان علاقه دارید، می‌توانید در مرحله اول، یک مشاوره رایگان دریافت کنید و شرایط خود را برای مهاجرت تحصیلی به آلمان مورد بررسی قرار دهید: رزرو وقت مشاوره مهاجرتی رایگان

 

اعتبار ویزای تحصیلی آلمان چه قدر است؟

حالا که با شرایط ویزای دانشجویی آلمان آشنا شدیم، در مورد اعتبار آن صحبت می‌کنیم. محصلان زمانی که می‌خواهند برای دریافت ویزای تحصیلی اقدام کنند، دغدغه‌هایی از این بابت دارند که کاملا هم طبیعی است. آن‌ها می‌خواهند بدانند تا چه زمان اجازه حضور در این کشور را داشته و آیا امکان تمدید برای آن وجود دارد یا خیر؟

ویزای دانشجویی آلمان در وهله اول 3 ماه اعتبار دارد و متقاضی می‌تواند نهایت استفاده را از آن ببرد. البته بعد از این که محصل به خاک آلمان رسید، باید به اداره امور اتباع خارجه در شهر خود مراجعه کرده و این ویزا را در حدود 1 تا 2 سال تمدید نماید که این بسته به شرایط تحصیلی در آن دانشگاه خواهد بود. خوشبختانه چنین اداره‌ای در هر شهری از آلمان وجود داشته و کافیست جستجویی در اینترنت پیرامون موقعیت مکانی‌شان داشته باشید. اعتبار انواع ویزای دانشجویی آلمان به شرح زیر است:

  • ویزای متقاضی دانشجو: 3 ماه با امکان تمدید 6 ماه
  • ویزای تحقیقاتی: 2 سال
  • ویزای دوره زبان: 3 ماه تا یکسال بدون قابلیت تمدید

اما باید در نظر داشته باشید که این شرح کلی ویزاهای این کشور است و ویزای آلمان برای دانشجویانی ایرانی، اگر پذیرش مناسبی از دانشگاه نداشته باشند، امکان ریجکتی بالایی خواهد داشت.

 

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان

از جمله مدارکی که دانشجویان باید بعد از پی بردن به اعتبار ویزای تحصیلی آلمان تهیه کنند، موارد زیر را می‌توان نام برد:

  • دارا بودن پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار و به همراه داشتن دو کپی از آن
  • پذیرش تحصیلی که در مورد آن صحبت شد
  • گواهی پایان دوره سه سال متوسطه به همراه ترجمه آن، گواهی پایان دوره پیش دانشگاهی به همراه ترجمه و گواهی پایان دوره کارشناسی یا کارشناسی ارشد (در صورت لزوم) به همراه ترجمه
  • فرم پر شده درخواست ویزا
  • شناسنامه و دو کپی از آن
  • عکس برای پاسپورت به صورت رنگی
  • تمام مدارک سابق تحصیلی
  • مدرک زبان انگلیسی یا آلمانی
  • گواهی پشتیبانی مالی برای این که محصل نشان دهد از عهده هزینه‌های خود در خارج از کشور بر خواهد آمد
  • ارائه زندگی‌نامه و انگیزه‌نامه
  • مدارک شغلی سابق در صورت داشتن
  • هزینه صدور روادید تحصیل در آلمان به اندازه 75 یورو

 

همه چیز در مورد مصاحبه برای اخذ ویزا

حال که پاسخ اعتبار ویزای تحصیلی آلمان چقدر است؟ را یافتید بهتر است کمی در خصوص مصاحبه برای اخذ ویزای این کشور نیز صحبت کنیم. انجام مصاحبه تحصیلی برای دریافت ویزای این کشور آن چندان سخت نیست و با کمی تمرین و مطالعه می‌توان از آن عبور کرد. متاسفانه این هم از دغدغه‌های بسیاری کاربران به شمار رفته که جای نگرانی خاصی وجود ندارد. متقاضیان تصور می‌‌کنند باید مدت زیادی را در زمان مصاحبه سپری کنند، در صورتی که 5 الی 10 دقیقه با شما مصاحبه خواهد شد.

در جریان این مصاحبه با آفیسر آلمانی مواجه شده که بخش زیادی از این زمان به ارائه مدارک گفته شده مربوط می‌شود. در ادامه نیز در حدود 3 تا 4 دقیقه باید در مورد دلایل و انگیزه خود از سفر تحصیلی به آلمان بگویید.

کارمندان این سفارت نیز شرایط دانشجویان را به خوبی درک کرده و نیازی نیست بدون هیچ غلط یا اشتباهی در آن جا حضور پیدا کنید. البته فراموش نکنید در صورت تمایل به اخذ ویزای تحصیلی، کارمند این سفارت شاید به زبان انگلیسی با شما مصاحبه کند.

بد نیست پیش از انجام این کار و رسیدن به تاریخ مقرر شده، اطلاعاتی در مورد خود و تحصیلاتتان، انگیزه و نیز خانواده خود را به انگلیسی تمرین کرده تا آمادگی بیشتری سر جلسه حضور داشته باشید. خوشبختانه تجربه‌ها نشان می‌دهد کارمندان این سفارت به خاطر چند ایراد گرامری محدود در زمان صحبت کردن، شما را رد نخواهند کرد.

 

رزرو نوبت مشاوره تحصیلی آلمان

محصلان زیادی این سوال را دارند که اعتیار ویزای تحصیلی آلمان چقدر است؟ یا اینکه آیا ویزای تحصیلی را می‌توان در خود کشور آلمان به ویزای کاری تبدیل کرد و مدت بیشتری را در آن جا حضور داشت یا خیر. در پاسخ باید گفت با ویزای تحصیلی صرفا می‌توان درس خواند و همچنین اجازه کار کردن به مدت 20 ساعت در هفته را دارید. ویزای تحصیلی این کشور نیز در ابتدا 3 ماه اعتبار دارد. اگر دوست دارید پرونده شما برای مهاجرت تحصیلی به آلمان مورد بررسی قرار بگیرد و یک نقشه راه متناسب با رزومه تحصیلی، معدل، وضعیت زبان، بودجه و علایق خود دریافت کنید، می‌توانید از طریق لینک زیر، نوبت مشاوره رایگان رزرو کنید تا متخصصان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

رزرو وقت مشاوره مهاجرتی رایگان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مهاجرت تحصیلی

مهاجرت تحصیلی به کانادا
مهاجرت تحصیلی به آمریکا
پرچم ایتالیا
مهاجرت تحصیلی به ایتالیا

مطالب بیشتر

همراه ما باشید!
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.