لوگو مشکی
شانس ویزای تحصیلی ایتالیا

شانس ویزای تحصیلی ایتالیا

Facebook
Twitter
LinkedIn
Print

اگر قصد تخمین شانس ویزای تحصیلی ایتالیا را دارید، در این مطلب راهنمای کاملی برای شما آماده کردیم که می توانید به کمک آن، شانس خود را محاسبه کرده و امکان دریافت بورسیه خود را نیز تخمین بزنید. در واقع شما در صورتی که علاقه‌مند به تحصیل در این کشور باشید، نیاز به ویزای دانشجویی ایتالیا دارید. این ویزای تحصیلی به شما کمک می‌کند تا بتوانید به رویای خود برای تحصیل در ایتالیا جامه عمل بپوشانید.

به طور کلی ادامه تحصیلات در این کشور متقاضیان زیادی دارد و هر ساله دانشجویان زیادی از نقاط مختلف دنیا، از جمله ایران به دانشگاه‌های این کشور برای ادامه تحصیل جذب می‌شوند. یکی از عمده دلایل آن می‌توان به هزینه پایین تحصیل و زندگی اشاره کرد که حتی با گرفتن بورسیه استانی، می‌توان هزینه تحصیل را به صفر رسانده و تا 7200 یورو سالانه برای کمک هزینه مخارج زندگی دریافت کنید. اما اینکه شرایط گرفتن این بورسیه چیست؟ چطور می‌توان از دانشگاه‌های آن پذیرش گرفت؟ و چطور می‌توان شانس اخذ ویزا را بالا برد، مسائلی هستند که در ادامه به توضیح آنها خواهیم پرداخت. تیم Give Me Visa با بیش از 6 سال سابقه و صدها پرونده موفق در زمینه مهاجرت تحصیلی، یک راهنمای کامل برای کشور ایتالیا برای شما آماده کرده است.

با پر کردن این فرم برای مشاوره رایگان مهاجرت تحصیلی ثبت نام کنید.

 

مزایای تحصیل در ایتالیا

وقتی صحبت از شانس ویزای تحصیلی ایتالیا است، پرداختن به مزایای تحصیل در این کشور نکته مهمی به شمار می‌رود. در صورتی که به دنبال یک کشور مناسب برای دریافت ویزای تحصیلی هستید، کشور ایتالیا یکی از گزینه های پرطرفدار بین افراد مختلف است. اما چرا متقاضیان زیادی برای تحصیل در این کشور وجود دارند؟

1.     امکان تحصیل به زبان انگلیسی

در بسیاری از دانشگاه‌های این کشور و برای رنج زیادی از رشته‌ها، شما می‌توانید به زبان انگلیسی تحصیل کنید. این امر سبب می‌شود که بتوانید با مدرک زبان انگلیسی مانند IELTS و یا تافل در این کشور تحصیل کنید.

2.     هزینه‌های مقرون به صرفه

به طور کلی ایتالیا یکی از کشورهای مقرون به صرفه در اروپا به شمار می‌رود که در عین حال شرایط تحصیل در دانشگاه‌هایی با رنک بالا را برای شما فراهم می‌کند. در مجموع هزینه‌های تحصیل و زندگی در این کشور، در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی و آمریکا و کانادا، بسیار مناسب است.

3.     امکان سفر به کشورهای اروپایی

شما با اخذ ویزای تحصیلی این کشور می توانید در کشورهای حوزه شینگن سفر کنید و این یک موقعیت خوب برای افراد اهل ماجراجویی‌های جدید به شمار می‌رود.

4.     امکان دریافت بورسیه استانی

بورسیه استانی شرایطی است که بدون توجه به وضعیت تحصیلی و تنها بر اساس وضعیت مالی شما فراهم می‌شود. به این معنی که شما به کمک شرایطی که دولت ایتالیا فراهم کرده است، می توانید هزینه‌های تحصیل خود را به صفر کاهش داده و تا 7200 یورو سالانه، کمک هزینه برای زندگی دریافت کنید. در نتیجه با این روش هزینه تحصیل شما در این کشور، در مقایسه با سایر کشورها، بسیار کمتر خواهد بود.

5.     شرایط پذیرش ساده‌تر در مقایسه با سایر کشورها

شرایط گرفتن پذیرش از دانشگاه‌های این کشور، در مقایسه با دیگر دانشگاه‌های معتبر در کشورهای دیگر، نسبتا ساده‌تر است. یعنی هر فردی حتی با معدل پایین و گپ تحصیلی می‌تواند اقدام به گرفتن پذیرش و ویزا کند. همچنین نکته مهم دیگر آنجاست که برای ادامه تحصیل، در مقطع ارشد یا دکترا، کافی است که از یک دانشگاه مورد تایید وزارت علوم در ایران تحصیل کرده باشید، از جمله تمامی دانشگاه‌های آزاد، سراسری، پیام نور و غیرانتفاعی.

 

محاسبه شانس بورسیه استانی ایتالیا

در بررسی شانس ویزای تحصیلی ایتالیا، بورسیه استانی یکی از موضوعات مهم است. همانطور که در بخش قبلی توضیح داده شد، یکی از دلایل محبوبیت کشور ایتالیا برای ادامه تحصیل، شرایط بورسیه استانی است. شما با این بورسیه می‌توانید هزینه تحصیل خود را رایگان کرده و تا 7200 یورو سالانه برای هزینه‌های زندگی دریافت کنید. این بورسیه بدون توجه به شرایط تحصیلی شما، و تنها بر اساس وضعیت مالی به شما تعلق خواهد گرفت. مجموعه Give Me Visa یک سیستم خودکار طراحی کرده است که می‌توانید به کمک آن شانس دریافت بورسیه استانی ایتالیا را بررسی کنید. برای محاسبه شانس خود روی لینک زیر کلکیک کنید:

محاسبه عدد isee

در نظر داشته باشید که شما می‌توانید این بورسیه را تا آخر مدت زمان تحصیل خود حفظ کنید، اما برای ادامه آن نیاز است که حداقل 60 درصد از واحدهای خود را در هر ترم پاس کنید.

 

افزایش شانس ویزای تحصیلی ایتالیا

مهم‌ترین نکته برای دریافت ویزای دانشجویی از این کشور، دانشگاهی است که از آن پذیرش گرفته‌اید. شما باید توجه داشته باشید که برای دانشگاه‌های معتبر که دارای رنک خوبی هستند اقدام کنید تا امکان ریجکتی ویزای تحصیلی ایتالیا را برای خود کاهش دهید. در مرحله بعدی و بعد از اخذ پذیرش، باید مدارک خود را کامل کنید. یکی از دلایل رایج برای ریجکت شدن ویزا به طور کلی، نقصی در مدارک است. در این بخش مهم است که از سایت‌های رسمی، مدارک مورد نیاز را بررسی کرده و تمامی آنها را با دقت آماده‌سازی کنید.

نکته مهم بعدی آنجاست که شاید شما برای دریافت پذیرش از برخی از دانشگاه‌های ایتالیا نیاز به مدرک زبان نداشته باشید، اما قطعا برای دریافت ویزا باید مدرک خود را آماده کنید. آماده کردن هر چه سریع‌تر مدرک زبان شانس شما را برای موفقیت افزایش خواهد داد.

در مسیر مهاجرت، گاهی اوقات حتی یک خطای کوچک می‌تواند شانس شما را از بین ببرد. برای جلوگیری از ایجاد چنین مشکلاتی، پیشنهاد می‌شود که از یک مشاور خبره در این زمینه کمک بگیرید. تیم Give Me Visa با بیش از 6 سال سابقه تحصیلی و صدها پرونده موفق آماده است تا خدماتی بی نقص در زمینه مهاجرت تحصیلی برای شما ارائه دهد تا بتوانید با توجه به شرایطی که دارید، به بهترین موقعیت‌ها دست پیدا کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و یا دریافت مشاوره رایگان با ما در تماس باشید، تا مشاوران ما به طور کامل شما را راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مهاجرت تحصیلی

مهاجرت تحصیلی به کانادا
مهاجرت تحصیلی به آمریکا
پرچم ایتالیا
مهاجرت تحصیلی به ایتالیا

مطالب بیشتر

همراه ما باشید!
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.