لوگو مشکی
شرایط تحصیل در کانادا زیر 18 سال

شرایط تحصیل در کانادا زیر 18 سال

Facebook
Twitter
LinkedIn
Print

بسیاری از خانواده‌ها به دنبال شرایط تحصیل در کانادا زیر 18 سال هستند. چرا که ورود زود هنگام به این کشور، شانس داشتن آینده‌ای موفق را برای فرزندان آنها بیشتر می‌کند. کانادا با داشتن سیستم آموزشی معتبر، محیط امن و فرهنگ متنوع، مقصدی محبوب برای خانواده‌هایی است که به دنبال فرصت‌های تحصیلی برای فرزندان خود هستند، حتی اگر زیر 18 سال باشند. با توجه به سیستم آموزشی پویا در این کشور، و توجه به این موضوع که عمده تفکرات دانش‌آموزان در زمان نوجوانی شکل می‌گیرد، تحصیل در این کشور نقش پررنگی در پیشرفت آن‌ها در آینده دارد.

در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل کانادا برای رده سنی کمتر از 18 سال می پردازیم، مدارک و ملزومات، چالش‌ها و مشکلات، ورود به مدارس عمومی و خصوصی و… آن را معرفی می کنیم. تحصیل در مراحل پیش از دانشگاه در کانادا نه تنها دسترسی به آموزش‌های باکیفیت را فراهم می‌کند بلکه زمینه‌ساز موفقیت‌های آینده در زندگی حرفه‌ای و شخصی دانش‌آموزان می‌شود.

 

راهنمای جامعه شرایط تحصیل در کانادا زیر 18 سال

کانادا به سیستم آموزشی باکیفیت، محیط دلپذیر و فرهنگ متنوع شهرت دارد. در نتیجه بسیاری از خانواده‌ها نسبت به تحصیل فرزندان خود در کانادا تمایل دارند، حتی زمانی که زیر سن 18 سال هستند و به سن قانونی نرسیده‌اند. البته بهترین زمان پذیرش نیز، مقاطع پیش از دانشگاه هستند. در بررسی شرایط تحصیل این کشور، باید بدانید که آموزش و پرورش در دولت کانادا به صورت استانی اداره می‌شود و هر استان شرایط خاص خودش را دارد.

ساعت حضور دانش‌آموزان در مدرسه با توجه به مدرسه‌ی دولتی یا خصوصی متفاوت است؛ اما به صورت کلی روزهای دوشنبه تا جمعه از ساعت 8 الی 3 بعدازظهر را در مدرسه سپری می‌کنند. این مدت زمان برای یادگیری مهارت‌های گوناگون و دروس پیش از دانشگاه مناسب است. مقطع پیش از دبستان برای نونهالان زیر 6 سال است. دبستان از سن 6 سالگی آغاز می‌شود و تا 14 سالگی ادامه می‌یابد. پس از آن نیز وارد مقطع دبیرستان می‌شوند که در سن 18 سالگی به پایان می‌رسد.

اگر دوست دارید شرایط فرزند شما برای تحصیل در کانادا، برای زیر 18 سال مورد بررسی قرار بگیرد، در خدمات مشاوره رایگان ما استفاده کنید:

رزرو نوبت مشاوره رایگان مهاجرت تحصیلی

آشنایی با سیستم آموزشی کانادا برای دانش‌آموزان زیر 18 سال

سه مقطع پیش از دبستان، دبستان و دبیرستان در کشور کانادا، پیش از ورود افراد به دانشگاه وجود دارد. شرایط تحصیل در کانادا زیر 18 سال بدین صورت است که فرد ابتدا مقاطع پیش از دبستان و دبستان را به پایان برده و سپس وارد مقطع دبیرستان می‌شود. کودکان در مقطع پیش از دبستان مهارت‌های ضروری مانند دوست‌یابی، روابط عمومی، حروف الفبا، نقاشی، موسیقی، اعداد و… را می‌آموزند. در بسیاری از استان‌های کشور کانادا تحصیل در این مقطع ضروری است.

افراد پس از تکمیل تحصیلات پیش از دبستان وارد مقطع دبستان می‌شوند. ریاضی، تاریخ، علوم، جغرافیا و موسیقی از دروس این مقطع هستند. ساختار دوره‌ی تحصیلی دبستان در استان‌های کشور کانادا متفاوت است. این مقطع در بسیاری از استان‌ها به مدت 6 سال و در برخی استان‌های دیگر 8 سال طول می‌کشد. پس از گذراندن مقطع دبستان، فرد وارد دبیرستان می‌شود. اگر تحصیلات دانش‌آموز در دبستان شش‌ساله باشد، مقطع دبیرستان در 17 سالگی به پایان می‌رساند.

پس به صورت خلاصه می‌توان این دسته‌بندی‌ها را به صورت زیر داشت:

ساختار آموزشی:

کانادا سه مقطع تحصیلی اصلی دارد: پیش‌دبستانی، دبستان، و دبیرستان. دبستان معمولاً از سن 6 سالگی آغاز و تا حدود 12 یا 14 سالگی ادامه دارد، بسته به استان. دبیرستان در سن 14 یا 15 سالگی شروع شده و تا حدود 17 یا 18 سالگی ادامه می‌یابد.

اهمیت تحصیلات پیش از دبستان:

در کانادا، مقطع پیش از دبستان برای توسعه مهارت‌های اجتماعی و پایه‌ای تحصیلی ضروری است و در بسیاری از استان‌ها، تحصیل در این مقطع اجباری است.

 

مزایای تحصیل در کانادا زیر 18 سال

در ادامه برخی از مزایای تحصیل در کانادا زیر 18 سال را بررسی می‌کنیم:

  • آموزش با کیفیت بالا

کانادا به دلیل سیستم آموزشی باکیفیت در سطح جهانی شناخته شده است و فرصت‌های تحصیلی عالی را برای افراد زیر 18 سال فراهم می‌کند. به طور کلی کانادا به دلیل استانداردهای آموزشی بالا و فرصت‌های تحصیلی فراوان معروف است.

  • محیط امن و دلپذیر

کانادا کشوری امن و پیشرفته است. والدین می‌توانند بدون نگرانی فرزند خود را برای تحصیل به این کشور بفرستند. این کشور یکی از امن‌ترین کشورها با جامعه‌ای پذیرا است.

  • بهبود مهارت زبان

مهارت‌های زبانی به ویژه زبان‌های انگلیسی و فرانسوی هنگام تحصیل در کانادا بهبود می‌یابد. در نتیجه دانش‌آموزان با تحصیل در کانادا مهارت‌های زبان انگلیسی و فرانسوی خود را بهبود می‌بخشند.

  • فرصت‌های پس از تحصیل

هنگام بررسی شرایط تحصیل در کانادا زیر 18 سال دقت داشته باشید که این کشور فرصت‌هایی را برای دانشجویان بین‌المللی فراهم می‌کند تا تجربه کاری ارزشمندی کسب نمایند. حتی می‌توانند پس از اتمام تحصیل برای اقامت دائم درخواست دهند. به بیان دیگر دانش‌آموزان می‌توانند پس از پایان تحصیلات خود، فرصت‌های شغلی متعددی را تجربه کنند و حتی برای اقامت دائم اقدام نمایند.

 

نحوه سرپرستی افراد زیر 18 سال برای تحصیل در کانادا

سرپرستی دانش‌آموزان و دانشجویان بین‌المللی در کانادا اهمیت زیادی دارد. حضور والدین یا سرپرست قانونی برای تامین رفاه دانش‌‌آموزان امری ضروری است. تامین هزینه‌ها، مسئولیت رفاه، ایجاد محیط امن و… مواردی هستند که دانش‌آموزان تحت حمایت والدین و سرپرست قانونی از آن برخوردار شوند.

مقامات مهاجرت کانادا برای سرپرستی دانش‌آموزان و دانشجویان بین‌المللی قوانینی را وضع نموده که باید به آن‌ها توجه کرد. بدون رعایت این قوانین امکان تحصیل دانش‌آموزان بین‌المللی زیر 18 سال وجود ندارد. هر چند رعایت این موارد ساده است، اما امنیت و رفاه دانش‌آموزان را فراهم می‌کند و آن‌ها می‌توانند بدون دغدغه‌های مالی و رفاهی به تحصیل بپردازند. طبق شرایط تحصیل در کانادا زیر 18 سال، دانش‌آموزان برای تحصیل در این کشور می‌توانند یکی از روش‌های ذیل را انتخاب نمایند:

  • همراه یکی از والدین خود در این کشور اقامت کنند.
  • یک سرپرست قانونی و بالای 18 سال را به دولت این کشور معرفی نمایند.
  • در مدارش شبانه‌روزی تحصیل نمایند.
  • در مکان‌هایی با نام Homestay اسکان کنند.

امنیت و رفاه دانش‌آموزان در کانادا

روند درخواست برای تحصیل در کانادا زیر 18 سال

جهت بررسی شرایط تحصیل در این کشور رعایت موارد ذیل ضروری است:

  • انتخاب مدرسه مناسب

پیش از درخواست پذیرش به این کشور، شرایط تحصیل در این کشور و موسسه‌ی آموزشی را بررسی کنید. مطابقت روند تحصیلی با نیازها، برنامه‌های ارائه شده و… از جمله مواردی است که باید به آن دقت کنید.

  • مدارک و ملزومات

مدارک مورد نیاز خود از جمله مدارک شناسایی، ریز‌نمرات، نمرات آزمون مهارت زبان انگلیسی یا فرانسوی، درخواست مجوز تحصیل و… را آماده کنید.

  • درخواست مجوز تحصیل

دانشجویان بین‌المللی زیر 18 سال برای تحصیل در کانادا باید مجوز تحصیلی بگیرند. بنابراین، پیش از درخواست مجوز باید سرپرست قانونی خود را تعیین کنید. فرم اظهارنامه‌ سرپرستی را به صورت IRCC تکمیل نمایید و هزینه‌های لازم را بپردازید. همچنین در بسیاری از موارد به یک نامه‌ی پذیرش از سوی موسسه آموزشی در کانادا نیاز دارید.

  • بیمه سلامت و درمان

بیمه درمانی و پزشکی در بررسی شرایط تحصیلی در کانادا زیر 18 سال اهمیت دارد. ممکن است برخی استان‌ها به دانشجویان بین‌المللی خدمات بهداشتی ارائه ندهند یا بیمه‌ی خصوصی را پذیرش کنند.

  • اسکان

هنگام پذیرش در کانادا باید شرایط اسکان را فراهم نمایید. زندگی در کنار خانواده، اقوام، دوستان، مستقل و یا در مراکز آموزشی شبانه‌روزی گزینه‌های قابل قبول از نظر دولت کانادا است.

  • مصاحبه ویزای تحصیلی

در بررسی شرایط تحصیلی کانادا زیر 18 سال، برخی افرادا ملزم به شرکت در مصاحبه کنسول‌گری یا سفارت کانادا در کشور خود جهت اخذ ویزای تحصیلی هستند.

الزامات و تعهدات قانونی برای تحصیل در کانادا زیر 18 سال

قوانین و مقررات کشور کانادا برای بررسی شرایط تحصیل در کانادا زیر 18 سالبدین شرح است:

  • تحصیل و حضور و غیاب

طبق قوانین کانادا، فرد متقاضی باید به طور منظم در مدرسه شرکت کند. همچنین باید به آیین‌نامه رفتاری مدرسه پایبند باشند و از برنامه درسی پیروی کنند.

  • اجازه کار

افراد زیر سن قانونی محصل در کانادا ممکن است واجد شرایط کار باشند، اما در تعداد ساعات کاری آن‌ها در هفته محدودیت‌هایی وجود دارد.

  • سرپرستی برای تحصیل در کانادا برای افراد زیر سن قانونی

والدین یا سرپرستان باید به موضوع سرپرستی و حضانت رسیدگی کنند. منظور فردی است که بتواند از شخص متقاضی تحصیل در کانادا مراقبت کند. ممکن است این شخص ملزم به امضای اسناد و قراردادهای قانونی باشد.

  • محل اقامت و شرایط زندگی

فرد متقاضی باید محل زندگی خود را انتخاب کند تا در زمان اقامت در کانادا امنیت و رفاه داشته باشد.

 

چالش‌های تحصیل در کانادا زیر 18 سال

تحصیل افراد زیر سن قانونی در یک کشور خارجی در کنار مزایای بسیار می‌تواند با چالش‌های مختلفی همراه باشد که بهتر است در جریان این موارد نیز باشید. بخشی از آن‌ها به شرح ذیل است:

  • دلتنگی

دوری از خانواده و دوستان می‌تواند برای افراد زیر 18 سال از لحاظ عاطفی چالش‌برانگیز باشد.

  • تضاد فرهنگی

سازگاری فرهنگی یکی از مواردی است که افراد دیر به آن خو کرده و شاید در اوایل تحصیل دچار مشکل شوند.

  • فشار تحصیلی

درس خواندن در یک مدرسه کانادایی با محیط جدید می‌تواند استرس‌زا باشد بهتر است حتما در این دوره از کمک مشاوران تحثیلی بهره‌مند شوید.

  • نگرانی‌های حقوقی و مهاجرتی

رعایت قوانین مهاجرت و تحصیل در کانادا می‌تواند پیچیده باشد.

 

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل در کانادا زیر 18 سال پرداختیم. تحصیل افراد زیر سن 18 سال در این کشور مزایای زیادی دارد و رعایت چند نکته مانند حضور یکی از والدین و یا سرپرست قانونی، تامین رفاه دانش‌آموز و ارائه مدارک لازم برای ادامه تحصیل ضروری است. دانش‌آموزان می‌توانند برای تحصیل به یکی از موسسات آموزشی در کانادا درخواست پذیرش دهند و به راحتی در این کشور تحصیل نمایند. همچنین می‌توانند برای ادامه تحصیل و ورود به دانشگاه یا کالج، اقامت دائم دریافت نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مهاجرت تحصیلی

مهاجرت تحصیلی به کانادا
مهاجرت تحصیلی به آمریکا
پرچم ایتالیا
مهاجرت تحصیلی به ایتالیا

مطالب بیشتر

همراه ما باشید!
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.