لوگو مشکی
شرایط کار بعد از تحصیل در ایتالیا

شرایط کار بعد از تحصیل در ایتالیا

Facebook
Twitter
LinkedIn
Print

اگر به دنبال فرصت‌های تحصیلی در خارج از کشور هستید و می‌خواهید بعد از تحصیل شغلی مناسب در کشور میزبان به دست آورید، ایتالیا می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما باشد. در این مقاله، شرایط کار بعد از تحصیل در ایتالیا و چگونگی تحقق این فرصت‌ها را بررسی خواهیم کرد.

اگر می‌خواهید به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی در ایتالیا ادامه تحصیل داده و بعد از آن هم مشغول به کار شوید؛ این مطلب برای شماست. اکثر افرادی که به عنوان دانشجو وارد این کشور می‌شوند، رویای اقامت دارند؛ اما برای تحقق این رویا باید اصولی قدم برداشت. زیرا باید در این باره اطلاعاتی داشته باشند. نکات مورد بررسی دراین مطلب، راهنمای خوبی برای دانشجویان خواهد بود.

در ضمن، اگر نیاز به یک مشاوره شخصی‌سازی شده دارید تا پیشنهاداتی متناسب با شرایط خودتان، اعم از مقطع تحصیلی، سن، رشته، بودجه و… را دریافت کنید، برای دریافت مشاوره رایگان از طریق لینک زیر اقدام کنید.

مشاوره مهاجرت تحصیلی رایگان

آیا هنگام تحصیل در ایتالیا می‌توان کار کرد؟

ایتالیا به دلیل داشتن دانشگاه‌های معتبر با استانداردهای بین‌المللی، مقصد محبوبی برای دانشجویان بین‌المللی است.یکی از نگرانی‌های دانشجویان برای اقامت در ایتالیا، فراهم کردن هزینه‌های امرار معاش و تحصیل در آن‌جاست! اما آیا در زمان تحصیل نیز می‌توان در این کشور اقدام به کار کرد یا خیر؟ پاسخ مثبت است. خوشبختانه تمهیداتی برای شرایط کار بعد از تحصیل در ایتالیا فراهم شده تا دانشجویان بتوانند بدون دغدغه از عهده هزینه‌ها برآیند.

در واقع، در عین حال که تحصیل ایتالیا امکانات خوبی برای دانشجویان فراهم می‌کند تا بتوانند در طول مدت تحصیل خود به کار نیمه وقت مشغول شوند. دانشجویان می‌توانند تا ۲۰ ساعت در هفته کار کنند، که این امر به آن‌ها کمک می‌کند تا هزینه‌های زندگی و تحصیل خود را تأمین نمایند. البته باید در نظر داشته باشید که انجام کار بیشتر از این مقدار، خارج از قوانین خواهد بود.

وضعیت اقتصادی این کشور به اندازه‌ای مطلوب است که بتوان با 20 ساعت کار در هفته از پس هزینه‌‎هایی مانند اقامت، غذا، تحصیل و سایر خریدها برآمد. دانشجویان صرفا می‌توانند مقداری از این مبلغ را پس‌انداز کنند؛ این موضوع بستگی به شغل دانشجو نیز دارد. به طور میانگین دانشجویان می‌توانند پنج ساعت در روز را کار کنند. زیرا دولت شرایطی را مقرر کرده است تا دانشجویان بتوانند بیشتر وقت خود را به مطالعه و تحصیل بپردازند.

همچنین لازم به ذکر است که ایتالیا امکان دریافت بورسیه استانی را نیز برای دانشجویان بین‌المللی ایجاد کرده است. این بورسیه، بدون توجه به وضعیت تحصیلی شما، و بر اساس وضعیت مالی و مدارک و مستندات مالی به شما تعلق می‌گیرد. شما می‌توانید از طریق لینک زیر، شانس خود برای دریافت بورسیه استانی ایتالیا را به صورت خودکار محاسبه کنید.

محاسبه شانس دریافت بورسیه استانی ایتالیا

شرایط کار بعد از تحصیل در ایتالیا

معمولا تحصیل در ایتالیا انتخاب بسیار از دانشجویان بین المللی، به خصوص دانشجویان ایرانی است. این کشور یکی از نخستین گزینه‌هایی است که دانشجویان ایرانی برای مهاجرت از راه تحصیل، آن را انتخاب می‌کنند. اما یکی از موضوعات مهم در این راه، بررسی شرایط کار بعد از تحصیل در این کشور است. خوشبختانه دانشگاه‌های برجسته‌ی علمی با رتبه‌های درخشان در این کشور وجود دارد. این موضوع اشتیاق دانشجویان محصل را برای ادامه‌ی تحصیل در این کشور زیاد می‌کند. برنامه‌های آموزشی ارائه شده توسط دانشگاه‌های ایتالیا نسبت به کشورهای دیگر خاص‌تر بوده و دانشجویان هنگام تحصیل این تفاوت را احساس خواهند کرد.

حال ممکن است سوال شما این باشد که بعد از فارغ التحصیلی چه مدت می توانم در ایتالیا بمانم؟ برای اقامت بیشتر در این کشور، دو راهکار وجود دارد. اولین راهکار ادامه تحصیل تا مقطع دکتری است. زمانی ‌که تحصیلات یک دانشجو در مقاطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد به پایان می‌رسد، می‌تواند تا زمان اخذ مدرک دکترا در این کشور اقامت داشته باشد. این موضوع از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است و میزان اقامت در این کشور را طولانی خواهد کرد. راهکار دیگر، تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کار است که در بخش بعدی به صورت مفصل به آن پرداخته خواهد شد.

پس به طور خلاصه می‌توان گفت که بعد از اتمام تحصیلات، دانشجویان بین‌المللی که علاقه‌مند به ماندن در ایتالیا هستند می‌توانند ویزای تحصیلی خود را به ویزای کار تبدیل کنند. این فرآیند نیازمند این است که دانشجو پیشنهاد کاری معتبر و تأیید شده توسط دولت ایتالیا داشته باشد. معمولاً، فرد می‌تواند پس از تحصیل به مدت شش ماه برای یافتن کار در ایتالیا اقامت داشته باشد.

 

فرصت‌های شغلی در ایتالیا

بسیاری از افراد پس از اتمام تحصیل در این کشور برای کار کردن اقدام می‌کنند. دولت ایتالیا امکان تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کار را برای شهروندان خود فراهم آورده و در این زمینه از قوانین اتحادیه اروپا پیروی کرده است. دانشجو می‌تواند بعد از تحصیل به مدت شش ماه در آنجا اقامت داشته باشد. وی باید در این مدت شغل قانونی مورد تأیید دولت را انتخاب نماید.

با توجه به مطالعات و تحقیقات صورت گرفته، برخی رشته‌ها در ایتالیا بازار کار بهتری دارند. مشاغل در حوزه‌هایی مانند مدیریت مالی، مهندسی توسعه پایدار، طراحی مد و لباس، و علوم ارتباطات از جمله موقعیت‌هایی هستند که دارای تقاضای بالا و درآمدزایی خوبی در ایتالیا هستند.

اگر قصد دریافت اقامت کاری در ایتالیا را دارید، باید در نظر داشته باشید که شما باید در شغل خود به صورت قانونی کسب درآمد کنید و مالیات را نیز پرداخت نمایید. فرد زمانی می‌تواند ویزای تحصیلی را به ویزای کاری تبدیل کند که شغل مناسب و مورد تأیید دولت ایتالیا را به دست آورد. لازم به ذکر است اعتبار این ویزا یک‌ساله خواهد بود. در اکثر مواقع، امکان تمدید این ویزا بعد از گذشت یک سال وجود دارد و اگر پنج سال از مدت آن بگذرد، فرد می‌تواند اقامت دائم ایتالیا را بگیرد.

 

نکات کلیدی برای موفقیت در بازار کار ایتالیا

برای افزایش شانس استخدام در ایتالیا، دانشجویان بین‌المللی باید تسلط کافی به زبان ایتالیایی داشته باشند و رزومه‌ی تحصیلی و حرفه‌ای قوی‌ای را ارائه دهند. همچنین، شرکت در کارآموزی‌ها و فرصت‌های شغلی در طول تحصیل می‌تواند به دانشجویان کمک کند تا تجربه‌های ارزشمندی کسب نمایند که در آینده به کار آن‌ها خواهد آمد.

در مجموع می توان گفت که تحصیل در ایتالیا فرصت‌های بی‌نظیری برای دانشجویان بین‌المللی فراهم می‌آورد، نه تنها از نظر تحصیلی بلکه برای پیشرفت حرفه‌ای و شغلی پس از تحصیل. با آمادگی مناسب و اطلاعات کافی در مورد شرایط کار بعد از تحصیل در ایتالیا، دانشجویان می‌توانند به خوبی از این فرصت‌ها استفاده کرده و مسیر شغلی موفقی را در ایتالیا دنبال کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مهاجرت تحصیلی

مهاجرت تحصیلی به کانادا
مهاجرت تحصیلی به آمریکا
پرچم ایتالیا
مهاجرت تحصیلی به ایتالیا

مطالب بیشتر

همراه ما باشید!
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.