لوگو مشکی
مراحل گرفتن ویزای تحصیلی انگلیس

مراحل گرفتن ویزای تحصیلی انگلیس

Facebook
Twitter
LinkedIn
Print

در این متن به بررسی مراحل گرفتن ویزای تحصیلی انگلیس می‌پردازیم چرا که این امر به شما کمک می‌کند تا بتوانید در کشوری با معتبرترین دانشگاه‌ها تحصیل کنید. در واقع می‌توان ادعا داشت که یکی از عوامل موثر در مسیر موفقیت تحصیلی، و به برای خصوص دانشجویان، تحصیل در کشورهای اروپایی است. شما می‌توانید با تحصیل در کشورهای اروپایی، آینده‌ای درخشان همراه با رویدادهای موفقیت‌آمیز را برای خود رقم بزنید.

انگلیس (بریتانیا) یکی از بهترین کشورهای اروپایی است که دارای برترین دانشگاه‌های جهان از جمله آکسفورد و کمبریج است. به همین دلیل، بسیاری از دانشجویان به منظور تحصیل به کشور انگلیس مهاجرت می‌کنند. در ادامه با Give Me Visa همراه باشید تا با مراحل تحصیل انگلیس بیشتر آشنا شوید.

 

 تحصیل در انگلیس چه مزایایی دارد؟

قبل از آن که بخواهیم به شرح مراحل گرفتن ویزای تحصیلی انگلیس بپردازیم، بهتر است اطلاعاتی راجع به مزایای تحصیلات در این کشور کسب کنید. در ادامه به مهم‌ترین مزایای تحصیل در این کشور می‌پردازیم:

1.    اعتبار بالای مدرک تحصیلی

از مهم‌ترین مزایای تحصیل در بریتانیا، می‌توان به دریافت مدرک تحصیلی معتبر اشاره نمود. یک مدرک تحصیلی از دانشگاهی با رنکینگ بالا به شما کمک می‌کند تا در مراحل بعدی مهاجرت، در امر ادامه تحصیل و یا کاریابی بتوانید موفق‌تر عمل کنید.

2.    تحصیل به زبان انگلیسی

عموم ما از کودکی با زبان انگلیسی آشنایی داریم و تحصیل در کشوری انگلیسی زبان یک مزیت بزرگ به شمار می‌رود. در واقع نه تنها تمامی دروس دانشگاه‌ها و کالج‌های این کشور، به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند، بلکه زندگی روزمره هم به همین زبان است که کار را برای ورود به جامعه جدید برای شما ساده‌تر می‌کند. از این رو، اگر به زبان انگلیسی تسلط کافی داشته باشید، می‌توانید به آسانی تحصیلات آکادمیک را پشت سر بگذرانید و در آزمون‌ها، رتبه بالایی را کسب کنید.

3.    بهره‌مندی از مزایا بدون نیاز به رتبه کنکور

برای ورود به دانشگاه‌های این کشور، مخصوصا در مقاطع ارشد و دکتری، شما نیازی به شرکت در آزمون ورودی ندارید و سنجش شما از طریق رزومه تحصیلی مورد بررسی قرار می‌گیرد. این رزومه تحصیلی شامل معدل شما در آخرین مقطع، مدرک زبان انگلیسی (مانند تافل و آیلتس)، رشته مورد نظر و… می‌شود.

4.    دریافت بورسیه تحصیلی

یکی دیگر از مزایای تحصیل در بریتانیا، امکان دریافت بورسیه تحصیلی برای دانش‌آموزان و دانشجویان است. متقاضیان می‌توانند در آزمون‌های بورسیه مراکز تحصیلی این کشور شرکت کنند و با کسب رتبه قابل قبول، بورسیه شوند.

5.    امکان کاریابی بالا

از طرفی دیگر، دانشجویان این کشور می‌توانند پس از فارغ التحصیلی به مدت 2 سال ویزای جستجوی کار خود را بدون هیچ چالشی دریافت کنند. توجه داشته باشید که در دانشگاه‌های کشور انگلستان، برترین اساتید جهان با استفاده از شیوه‌های مدرن و نوین، با امکانات آموزشی بالا و سطح کیفی قابل قبول به تدریس می‌پردازند. این امر کاریابی را برای شما، هم در انگلستان و هم سایر کشورها، بسیار راحت‌تر می‌کند.

 

 مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی انگلیس

باید توجه داشته باشید برای آن که بتوانید مراحل گرفتن ویزای تحصیلی انگلیس را به بهترین شکل و بدون هیچ چالشی پشت سر بگذارید، باید ابتدا مدارک لازم را آماده کنید. این مدارک عبارتند از:

  • پاسپورت معتبر
  • ترجمه مدارک تحصیلی
  • مدرک زبان آیلتس 6.5 یا بالاتر و یا معادل آن (برای برخی از رشته‌ها نمره 7 نیاز است)
  • نامه تمکن مالی 48 ساعته از بانک
  • فرم‌های سفارت، پر شده

در ابتدا، افراد باید برای دریافت پاسپورت یا تمدید آن اقدام نمایند. پس از دریافت پاسپورت، باید مدارک شناسایی و هویتی متقاضیان به همراه مدارک شناسایی خانواده به زبان انگلیسی ترجمه شوند.

دارا بودن مدرک زبان، یکی از مراحل مهم است. طبق نظر کارشناسان، متقاضیانی که دارای مدرک زبان آیلتس با نمره بالاتر از 6.5 و یا معادل آن هستند، می‌توانند ویزای تحصیلی خود را در مدت زمان کمتری دریافت کنند.

جهت دریافت ویزای تحصیلی انگلیس، باید علاوه بر مدارک ضروری، انگیزه ‌نامه و سوابق شغلی خود به همراه مدارک شغلی یا آموزشی را نیز ارائه دهید. البته پیشنهاد می‌شود فرآیند تهیه انگیزه نامه و توصیه نامه را به دست افراد با تجربه و کاربلد در این زمینه بسپارید. از طرفی دیگر، ارائه نامه تمکن مالی و میزان دارایی نیز برای دریافت ویزای تحصیلی امری کاملاً ضروری است که مبلع آن بر اساس زمانی که اقدام می‌کنید، باید بر طبق آخرین اخبار ارائه از سفارت مشخص شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید از خدمات مشاوره رایگان مهاجرتی گروه Give Me Visa استفاده کنید. در این بخش کارشناسان ما را با ارائه راهنمایی‌هایی تخصصی بر حسب شرایط شما، کمک می‌کنند تا بتوانید با تمامی گزینه‌ها و شرایط پیش روی خود برای مهاجرت مطلع شوید.

 شرایط اخذ ویزای تحصیلی انگلیس

یکی از مهم‌ترین شرایطی که باید متقاضیان تحصیل در کشور انگلیس دارا باشند، ارائه نامه پذیرش از طرف مؤسسه یا مرکز آموزشی مورد نظر است. توجه داشته باشید که اگر نامه پذیرش توسط کارشناسان و متخصصان سفارت تأیید نشود، ممکن است در فرآیند دریافت ویزای تحصیلی انگلیس با مشکل مواجه شوید.

علاوه بر این، باید وضعیت مالی و تحصیلی متقاضی توسط مسئول ویزا در دفتر سفارت و کنسولگری مورد تأیید قرار بگیرد. همچنین، برای دریافت سریع‌تر ویزای تحصیلی این کشور، باید تمامی مدارک را بدون هیچ‌گونه نقص و کسری ارائه دهید.

 مراحل گرفتن ویزای تحصیلی انگلیس

همانطور که در قسمت‌های قبل اشاره شد، تحصیل در کشور انگلستان از مزایای بسیار زیادی برخوردار است. در ادامه به مراحل اخذ ویزای این کشور اشاره می‌کنیم:

  • در مرحله اول، متقاضیان باید برای آماده‌سازی مدارک لازم و ضروری مانند مدارک شناسایی، سوابق تحصیلی، فیش حقوقی و… اقدام کنند.
  • در مرحله دوم، می‌بایست فرم درخواست آنلاین را تکمیل نمایند.
  • در مرحله بعد، متقاضیان باید هزینه‌های وقت سفارت را پرداخت کنند.
  • سپس باید به دفتر کنسولگری یا سفارت انگلستان مراجعه نمایند و مدارک را تحویل دهند.
  • پس از آن، متقاضیان باید مدتی منتظر تأیید مدارک خود بمانند.
  • در مرحله آخر، بایستی در جلسه مصاحبه شرکت کنند.

در نظر داشته باشید که یک مشاور متخصص در این زمینه به شما کمک می‌کند تا اطلاعاتی دقیق داشته باشید. ارائه مدارک کامل برای سفارت، به شما کمک می‌کند تا فرآیند دریافت ویزای انگلستان خود را تسریع کرده و مطمئن‌تر طی کنید. همچنین ارائه مدارک ناقص می‌تواند موجب ریجکتی ویزای انگلیس شما شود.

 

 نکات ضروری جهت دریافت ویزای تحصیلی انگلستان

برای آن که بتوانید مراحل گرفتن ویزای تحصیلی انگلیس را به بهترین شکل ممکن پشت سر بگذارید، باید نکات خاصی را مد نظر داشته باشید. استفاده از مدارک نامعتبر، تاریخ گذشته و جعلی سبب ایجاد مشکل در دریافت ویزای تحصیلی می‌شود. به همین دلیل، باید به منظور تسریع فرآیند دریافت ویزای تحصیلی، مدارک را به طور دقیق و مرتب آماده کنید.

همانطور که پیش‌تر اشاره شد، تحصیل در کشور انگلستان مزایای بیشماری به همراه دارد. البته ناگفته نماند که مهاجرت تحصیلی به هر کشوری خصوصا انگلیس، پروسه‌ای پرچالش و زمان‌بر است و نمی‌توان مسیری بسیار راحت را متصور شد. اما نیازی نیست نگران باشید؛ شما می‌توانید با دریافت مشاوره در خصوص اخذ ویزای تحصیلی، تمامی مراحل دریافت ویزا را در کمترین زمان ممکن با کادری مجرب و خبره پشت سر بگذارید. با تحصیل در انگلستان، آینده درخشان خود را تضمین کنید. برای کسب اطلاعات دقیق و شخصی بر اساس شرایط پرونده خودتان، می‌توانید از خدمات مشاوره رایگان ما استفاده کنید.

رزرو وقت مشاوره رایگان مهاجرتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مهاجرت تحصیلی

مهاجرت تحصیلی به کانادا
مهاجرت تحصیلی به آمریکا
پرچم ایتالیا
مهاجرت تحصیلی به ایتالیا

مطالب بیشتر

همراه ما باشید!
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.