لوگو مشکی
هزینه ویزای تحصیلی آمریکا

هزینه ویزای تحصیلی آمریکا

Facebook
Twitter
LinkedIn
Print

هزینه ویزای تحصیلی آمریکا بستگی به نوع ویزای شما و ملیت شما دارد. اما قبل از اطلاع دقیق از هزینه‌ها، باید با انواع مختلف ویزاها آشنا شوید. به طور کلی می‌توان گفت که تحصیل در آمریکا یکی از روش‌های مطمئن برای مهاجرت به این کشور به شمار می‌رود. هر چند که ویزای تحصیلی برای این کشور، یک ویزای غیر مهاجرتی به شمار می‌رود. به این معنی که به کمک آن شما اجازه ورود به این کشور برای تحصیل را خواهید داشت و به عنوان اقامت دائم به شمار نمی‌رود. با این حال برای دانشجویان بین‌المللی که بعد از تحصیل شغلی در این کشور داشته باشند، امکان تبدیل ویزای دانشجویی، به ویزای کاری برای آنها وجود دارد.

تحصیل در این کشور موقعیت خوبی است که شما بتوانید در رنج زیادی از دانشگاه‌ها که در رشته‌های مختلف وجود دارند، در رشته مورد نظر خود تحصیلات عالی را ادامه داده و در دانشگاه‌هایی با رنک جهانی بالا، و با اساتیدی معتبر درس بخوانید. در ادامه این متن موسسه Give Me Visa به معرفی انواع ویزاهای مخصوص تحصیل در آمریکا پرداخته و نکاتی که در این راه به شما کمک خواهند کرد را معرفی می‌کند.

 

مراحل اخذ ویزای دانشجویی در آمریکا

روند ویزای دانشجویی می‌تواند طولانی و پیچیده باشد، بنابراین مهم است که برنامه‌ریزی را از قبل شروع کنید. با این حال، اگر در یک موسسه آموزشی در ایالات متحده پذیرفته شده‌اید و سایر شرایط را دارید، باید بتوانید ویزای تحصیلی دریافت کنید و رویاهای تحصیلی خود را در ایالات متحده دنبال کنید. برای پرداخت هزینه ویزای تحصیلی آمریکا و دریافت آن، چند مرحله اساسی وجود دارند که باید آنها را رعایت کنید. این مراحل عبارتند از:

·       دریافت پذیرش از دانشگاه

شما باید ابتدا برای دانشگاه‌هایی که مورد پذیرش SEVP هستند اقدام کنید و پذیرش از مرکز آموزشی مورد نظر را داشته باشید. SEVP مخفف Student and Exchange Visitor Program است که برنامه‌ای از امنیت ملی آمریکا است و دانشجویان بین‌المللی برای دریافت ویزا باید از دانشگاه‌هایی که مورد تایید این برنامه است، گواهی دریافت کنند. پس گام اول شناسایی دانشگاه‌های مورد تایید سفارت برای اعطای ویزا و اپلای کردن برای آنها است.

·       پرداخت کارمزد SEVIS

در واقع SEVIS سامانه‌ای است که اطلاعات مرتبط با افراد اعم از گردشگرها از کشورهای مختلف و دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در آمریکا دارند را در خود ثبت می‌کند. شما ابتدا باید فرم سویس را پر کرده و سپس کارمز آن را پرداخت نمایید.

·       دریافت فرم I20

در مرحله بعدی شما باید فرم I20 که دانشگاه برای شما آماده کرده است را دریافت کنید، اما برای صدور آن شما باید تمکن مالی خود را ارائه دهید. این فرم اطلاعات دقیق و رسمی از وضعیت پذیرش، فاند و هزینه‌های تحصیل و زندگی شما را ارائه می‌دهد. همراه داشتن این فرم برای مراجعه به سفارت الزامی خواهد بود.

·       تعیین کردن وقت سفارت

در مرحله بعدی شما باید هزینه‌های مربوط به تشکیل پرونده مهاجرت تحصیلی خود را پرداخت کنید و فرم DS-160 را پر کنید. این فرم در واقع اطلاعات شخصی شما مانند نام و آدرس، اطلاعات پاسپورت، اطلاعات پرواز، اطلاعات محل سکونت در آمریکا و… است. پس از تکمیل این فرم شما آن را به صورت الکترونیکی ثبت کرده و امضا می‌کنید تا وقت سفارت را در یکی از کشورها بگیرید. عموما افراد یکی از کشورهای ارمنستان، ترکیه یا دبی را برای این منظور انتخاب می‌کنند.

·       مصاحبه با سفارت

در نوبت مصاحبه شما باید تمامی مدارک خود را به دقت آماده کرده و ارائه دهید. این مصاحبه نقش تعیین کننده‌ای در دریافت ویزای تحصیلی آمریکا برای شما خواهد داشت. در این مصاحبه آفیسر تشخیص می‌دهد که شما واجد شرایط دریافت آن خواهید بود یا خیر.

 

انواع ویزای تحصیلی آمریکا

به طور کلی سه نوع اصلی ویزای آموزشی برای ایالات متحده وجود دارد:

 

·       ویزای F-1:

این ویزا برای دانشجویان تمام وقت است که در کالج یا دانشگاه ایالات متحده تحصیل می کنند. وقتی صحبت از پرداخت هزینه ویزای تحصیلی آمریکا می‌شود، ویزای F-1 رایج‌ترین نوع ویزای دانشجویی برای ایالات متحده است. این برای دانشجویان تمام وقت است که در کالج یا دانشگاه ایالات متحده تحصیل می‌کنند. برای واجد شرایط بودن آن، باید در یک موسسه آموزشی در ایالات متحده پذیرفته شوید که توسط برنامه دانشجویی و تبادل بازدیدکنندگان (SEVP) تایید شده است. همچنین باید نشان دهید که در طول مدت زمان تحصیل در ایالات متحده، پول کافی برای تامین هزینه‌های زندگی خود را دارید.

·       ویزای M-1:

این ویزا برای دانشجویان تمام وقت است که در یک مدرسه فنی و حرفه‌ای و غیر آکادمیک در ایالات متحده تحصیل می‌کنند. برای واجد شرایط بودن برای ویزای M-1، باید در یک موسسه آموزشی در ایالات متحده پذیرفته شوید که توسط SEVP تأیید شده است. همچنین مانند نوع ویزای قبلی، باید نشان دهید که در طول تحصیل در ایالات متحده، پول کافی برای تامین هزینه های زندگی خود را دارید.

·       ویزای J-1:

این نوع از ویزای تحصیلی آمریکا کمتر از دو نوع قبلی رواج دارد و برای افرادی است که قصد استفاده از یک فرصت مطالعاتی در این کشور را دارند. یا ممکن است بخواهند در یک دوره کوتاه تابستانی در این کشور شرکت کنند و یا حتی برای گذراندن دوره کارآموزی و یا انترنی می‌‌خواهند وارد این کشور شوند. در مورد این ویزا هم شما نیاز به ارائه تمکنی دارید که نشان دهد امکان پرداخت هزینه‌های تحصیل و زندگی در این کشور، برای مدت تحصیل در این کشور را خواهید داشت.

 

ویزای همراه برای تحصیل در آمریکا

همواره باید در نظر داشته باشید که برای پرداخت هزینه ویزای تحصیلی آمریکا و دریافت آن، باید شرایط منحصر به فرد شما مورد بررسی قرار بگیرد. برای این امر می‌توانید از یک مشاور خبره در این زمینه مانند موسسه Give Me Visa کمک بگیرید. شما همچنین در موسسه ما می‌توانید از خدمات مشاوره رایگان مهاجرت تحصیلی استفاده کنید. شرایط خاص برای هر نوع ویزا متفاوت است، بنابراین مهم است که برای اطلاعات خاص با سفارت یا کنسولگری ایالات متحده در کشور خود مشورت کنید.

اما به طور کلی برای وابستگان دارندگان ویزای F-1، J-1 و M-1 می‌توان ویزای همراه آمریکا گرفت. آنها به همسران و فرزندان مجرد زیر 18 سال اجازه می‌دهند تا دارنده ویزای اصلی را به ایالات متحده همراهی کنند. با این حال، افرادی که با این ویزاها وارد کشور می‌شوند، معمولاً مجاز به کار نیستند.

 

هزینه ویزای تحصیلی آمریکا

در نظر داشته باشید که هزینه دریافت ویزای آموزشی برای ایالات متحده آمریکا بر اساس عواملی مانند نوع موسسه‌ای که از آن پذیرش گرفتید، مدت زمان برنامه شما و ملیت شما متفاوت خواهد بود. همچنین لازم به ذکر است که هزینه ها و مقررات ویزا ممکن است تغییر کند. هزینه‌های مربوط به اخذ ویزای آموزشی شامل هزینه SEVIS (سیستم اطلاعات بازدیدکنندگان دانشجو و تبادلی) است که برای متقاضیان ویزای F و M لازم است و بسته به نوع برنامه‌ای که در آن شرکت می‌کنید متفاوت است. علاوه بر این، نوع ویزا و شهروندی افراد نیز روی این هزینه تاثیرگذار است.

برای اینکه بتوانید به به روزترین اطلاعات در این زمینه آشنا شوید، می‌توانید با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مهاجرت تحصیلی

مهاجرت تحصیلی به کانادا
مهاجرت تحصیلی به آمریکا
پرچم ایتالیا
مهاجرت تحصیلی به ایتالیا

مطالب بیشتر

همراه ما باشید!
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.