لوگو مشکی
ویزای تحصیلی کدام کشور راحت‌ است؟

ویزای تحصیلی کدام کشور راحت‌ است؟

Facebook
Twitter
LinkedIn
Print

در این مقاله، به بررسی این سوال که ویزای تحصیلی کدام کشور راحت‌ است؟ خواهیم پرداخت و به شما راهنمایی خواهیم داد که چگونه بهترین گزینه را برای تحصیل خود انتخاب کنید. بسیاری از افراد روش مهاجرت تحصیلی را برای شروع زندگی در یک کشور با امکانات بهتر انتخاب می کنند. چرا که شرایط خوبی را برای شما فراهم می کند و در مقایسه با سایر روش های مهاجرتی، هزینه کمتری برای شما دارد. اما شما برای اینکه بتوانید در کشوری خارجی مشغول تحصیل شوید، نیاز به ویزای دانشجویی یا تحصیلی دارید. گاهی اوقات این فرآیند ممکن است پیچیده و زمان‌بر باشد. بنابراین، انتخاب کشور مناسب برای تحصیل و دریافت ویزا، یک مسئله حائز اهمیت است.

از طرفی شرایط خاص پرونده شما نیز می تواند کشورهای متفاوتی را برای شما مناسب کند. اگر به دنبال پیدا کردن بهترین راه برای مهاجرت از راه تحصیل هستید، همین حالا می توانید از لینک زیر، یک وقت مشاوره رایگان رزرو کنید تا مشاوران ما بر اساس شرایط شما، شامل رزومه تحصیلی، معدل، وضعیت زبان، رشته تحصیلی، مقطع، بودجه مورد نیاز و… بهترین گزینه را به شما پیشنهاد دهند.

مشاوره رایگان مهاجرت تحصیلی

 

6 مورد از راحت‌ترین کشورها برای دریافت ویزای تحصیلی

در پاسخ به این سوال که ویزای تحصیلی کدام کشور راحت‌ است؟ باید گفت که تضمین ویزای تحصیلی می‌تواند پیچیده باشد و به عوامل مختلفی از جمله کشور مقصد، نوع موسسه‌ای که برای آن درخواست می‌دهید، مقطع تحصیلی، رشته شما و رزومه تحصیلی بستگی دارد.

لازم به یادآوری است که مقررات و شرایط ویزا در معرض تغییر هستند. بنابراین، توصیه می‌شود بنابراین شما می توانید با دریافت مشاوره رایگان، از آخرین قوانین مهاجرتی کشورها آگاه شوید. با این حال، بر حسب آخرین تغییرات، ما یک لیست

1.     آلمان

آلمان به دلیل سیستم آموزشی بسیار مقرون به صرفه معروف است. این کشور برنامه های تحصیلی زیادی را هم به زبان انگلیسی هم زبان آلمانی به صورت رایگان و یا با شهریه فراهم کرده است تحصیل آلمان در مقایسه با کشورهایی مانند کانادا، فرآیندی مقرون به صرفه‌تر و ساده‌تری دارد. فرآیند درخواست ویزا برای دانشجویان عموماً روان و بدون دردسر است و تنها به یک نامه پذیرش از یک دانشگاه آلمانی و شواهد منابع مالی نیاز دارد.

علاوه بر این، بسیاری از برنامه‌ها در آلمان به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند، که آن را به مقصدی جذاب برای دانشجویان بین‌المللی تبدیل می‌کند. این کشور عموما ساعت کار زیادی را برای کار حین تحصیل دانشجویان فراهم کرده است.

 

2.     ایتالیا

در بین کشورهای محبوب و راحت برای اقدام از راه تحصیل، ایتالیا با توجه به شرایطی که فراهم آورده است، همواره در صدر قرار دارد. ایتالیا در مجموع کشوری ارزان، در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی است و امکان تحصیل ایتالیا به زبان انگلیسی نیز وجود دارد.

این کشور برای جوان کردن جمعیت خود، شرایط بورسیه استانی را فراهم آورده است. به این ترتیب شما اگر در دسته افراد شامل بورسیه قرار بگیرید (که عموما با توجه به نرخ ارز و تورم، ایرانی‌ها واجد شرایط هستند) نه تنها تحصیل شما رایگان می شود، بلکه سالانه 7000 یورو نیز به عنوان کمک هزینه برای زندگی دریافت می کنید. شما حتی اجازه کار حین تحصیل را نیز خواهید داست. همچنین این کشور شرایط نسبتا ساده‌ای برای گرفتن ویزا دارد. برای این امر کافی است که پذیرش از یک دانشگاه معتبر این کشور را بگیرید.

3.     نروژ

نروژ از جمله کشورهای اروپایی است که به دانشجویان بین‌المللی اجازه تحصیل در دانشگاه‌های خود را می دهد و روند دریافت ویزای آن در مقایسه با بسیاری از کشورها راحت‌تر است. این کشور با فراهم آوردن برنامه‌های تحصیلی مختلف، این امکان را می دهد تا در صورت داشتن بودجه کافی، در این کشور، به زبان انگلیسی، مشغول به تحصیل شوید. پس اگر می‌توانید با آب‌وهوای سرد این کشور کنار بیایید، نروژ را هم در لیست خود قرار دهید.

4.     سوئد

سوئد فرصت‌های بورسیه تحصیلی زیادی را برای دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهد و به طور قابل توجهی دسترسی آن را به عنوان یک مقصد تحصیلی افزایش می‌دهد. به عنوان پیش نیاز برای دریافت ویزای دانشجویی سوئد، باید نامه پذیرش و مدرکی مبنی بر پشتیبانی مالی ارائه دهید.

5.     هلند

در لیست پاسخ به سوال ویزای تحصیلی کدام کشور راحت‌ است؟ نام هلند نیز به چشم می‌خورد. سیستم آموزشی در هلند به دلیل کیفیت استثنایی خود مشهور است و تجربه یادگیری غنی و ارزشمندی را برای دانش‌آموزان فراهم می‌کند. علاوه بر این، فرآیند ویزا بسیار کارآمد و ساده است و فرآیند دستیابی دانشجویان بین‌المللی به مدارک لازم را آسان می‌کند.

ویزای این کشور در مقایسه با بسیاری از کشورها، مطمئن‌تر بوده و شانس ریجکتی آن بسیار کم است. از مزایای این کشور، امکان کاریابی بالا بعد از تحصیل را می‌توان اشاره کرد.

برای تحصیل هلند و درخواست ویزای دانشجویی، باید نامه پذیرش از یک موسسه معتبر ارائه دهید و نشان دهید که منابع مالی کافی برای پوشش هزینه‌های زندگی خود در طول اقامت خود در کشور دارید. در ویدئوی زیر، که در صفحه اینستاگرام ما منتشر شده است، شرایط ارائه تمکن مالی هلند به طور کامل شرح داده شده است.

6.     انگلستان

اگرچه شرایط ویزا در بریتانیا سخت‌گیرانه است، اما هنوز یک مقصد مطلوب برای دانشجویان، از سراسر جهان است. عموما گزینه تحصیل انگلیس، در مقایسه با سایر کشورها، هزینه بیشتری برای شما دارد. اما در صورتی که بودجه کافی را داشته باشید، شانس دریافت ویزای شما، حتی با سنین بالا نیز درصد بالایی دارد.

 

پس ویزای تحصیلی کدام کشور راحت تر است؟

در این بخش کشورهایی که سختگیری کمتری برای ویزای دانشجویی دارند را معرفی کردیم. اما باید در نظر داشته باشید که هر کشور، سختگیری‌های خاص خود را دارد. بنابراین بر اساس شرایط پرونده شما، کشور متفاوتی می تواند برای شما مناسب باشد.

برای مثال می توان گفت برای افرادی که قصد گرفتن ویزای همراه، در کنار ویزای دانشجویی را دارند، کشورهایی مثل آلمان و ایتالیا گزینه‌های چندان مناسبی نیستنند. در عوص انگلیس و هلند و فنلاند شرایط بهتری را برای آنها فراهم می کنند. و یا تعداد ساعت اجازه کار همراه با تحصیل، در هر کشور، متفاوت است. همچنین بودجه مورد نیاز نیز، متفاوت است. پس بهترین پیشنهاد می تواند بر اساس شرایط خود شما مشخص شود. اگر دوست دارید با بررسی پرونده شما، شامل بودجه، رزومه تحصیلی، معدل، وضعیت زبان، رشته تحصیلی، علاقه‌مندی‌ها و… بهترین گزینه به شما پیشنهاد داده شود، می توانید از طریق لینک زیر فرم مشاوره رایگان را پر کنید تا در اسرع وقت همکاران ما با شما تماس بگیرند.

مشاوره رایگان مهاجرت تحصیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مهاجرت تحصیلی

مهاجرت تحصیلی به کانادا
مهاجرت تحصیلی به آمریکا
پرچم ایتالیا
مهاجرت تحصیلی به ایتالیا

مطالب بیشتر

همراه ما باشید!
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.