لوگو مشکی
دریافت پذیرش تحصیلی کانادا چگونه است

پذیرش تحصیلی کانادا چگونه است؟

Facebook
Twitter
LinkedIn
Print

با گسترش روزافزون آموزش عالی و افزایش تقاضا برای دستیابی به یک مدرک تحصیلی بین‌المللی، پذیرش تحصیلی کانادا به عنوان یک گزینه محبوب برای دانشجویان ایرانی و سراسر جهان در نظر گرفته می‌شود. با امکانات آموزشی بسیار عالی، فضای زندگی متنوع و فرهنگ دوستانه، کانادا به عنوان یک مقصد جذاب برای ادامه تحصیل شناخته شده است. همچنین مهاجرت از راه تحصیلی یکی از بهترین راه ها برای ورود به جامعه جدید به شمار می رود. از این طریق شما می توانید با هزینه ای مقرون به صرفه، در مقایسه با سایر روش های مهاجرتی، به کشور جدید وارد شوید. از طریق سیستم آموزش آن کشور با فرهنگ آن آشنا شده و به جامعه جدید ورود پیدا کنید و از طرفی با مدرک تحصیلی آن کشور، راه ورود خود به بازار کار را تسهیل کنید.

در این مقاله، ما در تیم گیو می ویزا، با معرفی فرآیند پذیرش تحصیلی کانادا و نکات مهم در این زمینه، به شما کمک خواهیم کرد تا به راحت‌ترین و بهترین شکل ممکن، رویای تحصیل در این کشور را به ارمغان بیاورید. پس برای اطلاعات بیشتر راجع به پذیرش تحصیلی کشور کانادا، تا آخر مطلب همراه ما باشید.

 

پذیرش تحصیلی کانادا چگونه است؟

از طریق گرفتن پذیرش تحصیلی از کشور کانادا یا Study Permit به فرد متقاضی، مجوز قانونی داده می‌شود تا در یک موسسه آموزشی تعیین‌شده (DLI) در کانادا تحصیل کند. هنگام درخواست برای پذیرش تحصیلی، یک تبعه خارجی باید بداند که قوانین خاصی برای واجد شرایط‌ شدن وجود دارد که باید هنگام ارائه درخواست پذیرش تحصیلی رعایت شود. همچنین، شرایط و قوانین خاص دیگری هم وجود دارد که باید در تمام مدت حضور دانشجو در کانادا، رعایت گردد.

مراحل زیادی برای درخواست این پذیرش وجود دارد و زمان‌ اتمام این پروسه‌ها و مراحل، در هر کشور متفاوت است؛ بنابراین بهتر است از قبل برنامه‌ریزی کنید تا اطمینان حاصل کنید که درخواست شما قبل از شروع دوره تحصیلی که برای آن اقدام می‌کنید، بررسی ‌‌می‌شود. اکثر دوره‌های تحصیلی پس از دبیرستان در کانادا در ماه سپتامبر، ژانویه یا می شروع به کار می‌کنند، اگرچه تعدادی از دوره‌ها خارج از این تاریخ ها هم  ارائه می‌شوند.

از آنجایی که اتباع خارجی نمی‌توانند برای پذیرش تحصیلی بدون نامه پذیرش (Acceptance Letter) اقدام کنند، باید تاریخ شروع و روند درخواست برای مدارس و دوره‌های مورد علاقه خود را از قبل بررسی کنند تا مطمئن شوند که زمان کافی برای دریافت نامه پذیرش و تکمیل درخواست پذیرش تحصیلی را دارند.

 

شرایط دریافت پذیرش از دانشگاه‌های کانادایی

هنگام درخواست و اپلای برای تحصیل در کشور کانادا، دو دسته از شرایط وجود دارند که باید آن‌ها را در نظر بگیرید:

شرایطی که برای اپلای کردن نیاز دارید و شرایطی که هنگام تحصیل در کانادا باید واجد آن باشید. در ادامه به بررسی این دو مورد خواهیم پرداخت. آگاهی از این شرایط به شما کمک می کنند تا بتوانید در راه اخذ پذیرش موفق‌تر عمل کنید.

1.     شرایط لازم برای دریافت پذیرش تحصیلی کانادا

برای اینکه واجد شرایط دریافت پذیرش تحصیلی باشید، باید دارای معیارهای زیر باشید:

  • مدرک زبان معتبر: آیلتس 6.5 یا تافل 90 برای ارشد و دکترا، آیلتس 6 و یا تافل 80 برای کارشناسی
  • اصل و ترجمه مدرک دانشگاهی
  • ریزنمرات دانشگاهی
  • پاسپورت معتبر
  • رزومه (CV)
  • انگیزه نامه (SOP)
  • توصیه نامه

در مرحله پذیرش، دانشگاه مورد نظر شما باید شرایط شما را مورد قبول قرار دهد. در نظر داشته باشید که برای مرحله ویزا، شما باید از دانشگاهی معتبر پذیرش داشته باشید که درخواست ویزای شما ریجکت نشود.

 

2.     شرایط هنگام تحصیل در کانادا

در صورتی که پذیرش تحصیلی شما مورد تایید قرار بگیرد، شما یک دانشجوی بین‌المللی محسوب شده و تحت این عنوان وارد کانادا می‌شوید. در این راستا باید بتوانید ویزای کشور کانادا را دریافت کنید. در همین راستا باید به یکی از کشورهای همسایه، برای مراجعه به سفارت کانادا اقدام کنید، مدارک خود را تحویل داده و مصاحبه شوید. برای گرفتن ویزا، موراد زیر نیاز هستند:

  • اسناد مسافرتی: داشتن گذرنامه یا پاسپورت معتبر. (یا سایر اسناد مسافرتی قانونی)
  • نامه پذیرش: برای درخواست پذیرش تحصیلی در کانادا باید نامه پذیرش از یک موسسه آموزشی تعیین‌شده (DLI) داشته باشید.
  • اثبات توانایی مالی: نشان دادن بودجه کافی برای برآوردن شرایط زیر:
  1. هزینه‌های دانشجویی برای سال اول تحصیل خود را همانطور که توسط DLI مشخص شده است، پرداخت کنید.
  2. تمام هزینه‌های سال اول اقامت در کانادا برای دانشجو و اعضای خانواده همراه در کانادا را تامین کنید.
  3. هزینه حمل و نقل دانش‌آموز و اعضای خانواده همراه از کانادا به کشورشان.
  4. وجوه باید به صورت نقدی، در حسابی به نام متقاضی اصلی، یا همسر متقاضی، یا یکی از بستگان خانوادگی یا یک دوست نزدیک نشان داده شود.
  • معاینه پزشکی: در بیشتر موارد، پس از اینکه افسر ویزا درخواست پذیرش تحصیلی را دریافت کرد، از دانش‌آموز و عضو یا اعضای خانواده همراهش درخواست می‌کند که معاینه پزشکی را انجام دهند.
  • سوابق جنایی: در برخی موارد، پس از اینکه افسر ویزا درخواست مجوز تحصیل را دریافت کرد، برای اطمینان از اینکه یک فرد برای امنیت کانادا خطری ندارد، گواهی عدم سوء پیشینه درخواست می‌کند.

 

 

روند و مراحل اپلای تحصیلی برای کانادا

برای اخذ پذیرش تحصیلی کانادا چند مرحله وجود دارد. واجد شرایط بودن خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که شرایط لازم برای اپلای دانشگاه های این کشور را دارید. شما نیاز به نامه پذیرش از DLI، مدرک تمکن مالی و همچنین طیف وسیعی از مدارک دارید که در بخش قبلی آنها را معرفی کردیم. همچنین توضیحات کامل‌تر را می‌توانید در صفحه تحصیل کانادا ببینید.

شما هنگام ارسال درخواست خود دو گزینه دارید:

  • ارسال درخواست الکترونیکی: با ایجاد یک حساب کاربری در وب‌سایت مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) و با استفاده از کپی‌های اسکن شده یا الکترونیکی اسناد، می‌توانید درخواست را به صورت الکترونیکی ارسال کنید.
  • ارسال درخواست چاپی یا کاغذی: درخواست خود را به صورت چاپی گردآوری کنید و آن را به مرکز درخواست ویزا اختصاص داده شده در کشورتان (VAC)، ارسال کنید.

این روزها روش معمول، درخواست از طریق ایمیل است و گزینه دوم عموما از دور خارج شده است. اگر پذیرش تحصیلی شما مورد تایید قرار گیرد، شما توانایی سفر به کانادا را دارید، لطفاً توجه داشته باشید که تا زمانی که به بندر ورودی کانادا  (POE) نرسیده‌اید، مجوز تحصیل در کانادا را دریافت نمی‌کنید. در صورت تایید پذیرش تحصیلی شما، از سوی دولت کانادا یک معرفی‌نامه جهت ورود به بندر صادر می‌گردد. شما باید این نامه را نگه دارید و هنگام ورود به کانادا به مسئول مهاجرت نشان دهید تا مجوز تحصیل خود را دریافت کنید.

لطفا توجه داشته باشید که مجوز تحصیل شما، ویزا نیست. این بدان معناست که بسته به کشور شهروندی و مبداء خود، ممکن است برای حضور در POE در کانادا، به ویزای مسافرتی نیاز داشته باشید.

اگر تمام شرایط لازم برای درخواست و اپلای تحصیلی را دارید، درخواست خود را آماده کنید. اطمینان حاصل کنید که تمام اسناد مورد نیاز، مربوط به کشور خود را جمع‌آوری کرده‌اید. سپس درخواست خود را با آماده سازی رزومه مناسب برای دانشگاه بفرستید. در نهایت بعد از گرفتن پذیرش، نوبت دریافت ویزا است.

 

اگر برای دریافت پذیرش تحصیلی کانادا، بورسیه و ویزا، نیاز به راهنمایی و کمک دارید، در مرحله اول می توانید از طریق این لینک، فرم مشاوره رایگان مهاجرتی را پر کنید تا همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مهاجرت تحصیلی

مهاجرت تحصیلی به کانادا
مهاجرت تحصیلی به آمریکا
پرچم ایتالیا
مهاجرت تحصیلی به ایتالیا

مطالب بیشتر

همراه ما باشید!
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.