لوگو مشکی
رشته های بدون آزمون در ایتالیا

رشته های بدون آزمون در ایتالیا

Facebook
Twitter
LinkedIn
Print

در خصوص رشته های بدون آزمون در ایتالیا لازم است بدانید که شما در ایتالیا برای گرفتن پذیرش در برخی رشته‌ها نیازی به آزمون ورودی ندارید، علی‌الخصوص در رشته کارشناسی که در خیلی از کشورهای دیگر اکثر رشته‌ها تنها با قبولی در آزمون ورودی پذیرش دارند، در ایتالیا هر دو نوع گزینه وجود دارد: یعنی هم رشته‌های بدون آزمون و هم رشته‌های نیازمند به آزمون ورودی.
رشته‌هایی که در آن‌ها بدون آزمون در ایتالیا می‌توانید پذیرش بگیرید عموما رشته‌های علوم اجتماعی هستند.

 

آیا برای ورود به دانشگاه های ایتالیا آزمون ورودی لازم است؟

شما در ایتالیا برای گرفتن پذیرش در برخی رشته‌ها نیازی به آزمون ورودی ندارید، علی‌الخصوص در رشته کارشناسی که در خیلی از کشورهای دیگر اکثر رشته‌ها تنها با قبولی در آزمون ورودی پذیرش دارند، در ایتالیا هر دو نوع گزینه وجود دارد: یعنی هم رشته‌های بدون آزمون و هم رشته‌های نیازمند به آزمون ورودی.
رشته‌هایی که در آن‌ها بدون آزمون در ایتالیا می‌توانید پذیرش بگیرید عموما رشته‌های علوم اجتماعی هستند.

چه مقاطعی در ایتالیا نیاز به آزمون ورودی دارند؟

می‌توان گفت رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی را نمی‌توان بدون آزمون در ایتالیا خواند، دلیل آن هم حساسیت بالای این رشته‌ها است. البته در حالت کلی این مسئله تا حد زیادی با دانشگاه مد نظر شما نیز برمی‌گردد که تا چه حد سخت‌گیری داشته باشد.

مهاجرت تحصیلی به شهرهای مختلف ایتالیا

همانطور که گفته شد رشته‌‌های متنوعی در ایتالیا وجود دارد که در مورد برخی از آنها شرایط رشته های بدون آزمون در ایتالیا وجود دارد و می‌توانید بدون آزمون ورودی و تنها با تحویل مدارک قبلی تحصیل کنید، با این وجود شش رشته از پرطرفدارترین این رشته‌ها به شرح زیر است: اقتصاد بازرگانی ایتالیا یکی از اعضای موسس اتحادیه اروپا و از بزرگترین اقتصادهای اروپا است، بنابراین تعجبی هم ندارد که تحصیل در رشته بازرگانی و اقتصاد در ایتالیا به شما دانش پایه خوبی از مدیریت بازرگانی می‌دهد. محتوای آموزش شامل طیف گسترده‌ای مالی.
اقتصاحسابداری، مدیریت سازمانی و بازاریابی است.
برنامه هایی که در آنها آموزش تجارت و اقتصاد در ایتالیا ارائه می شود، نام های متفاوتی دارند. این نامگذاری عمدتاً مربوط به حوزه هایی است که در برنامه درسی خود بر آن تأکید کرده اند و هم برنامه‌های به زبان ایتالیایی و هم انگلیسی را می‌توانید انتخاب کنید.

هزینه زندگی و تحصیل مناسب

برای یافتن مزایا و معایب تحصیل در ایتالیا لازم است هزینه های زندگی و تحصیل در این کشور را مورد برررسی قرار دهیم هزینه تحصیل در ایتالیا پایین تر از سایر کشورهای اروپایی است و این یکی از مهم ترین مزایای تحصیل در ایتالیا محسوب می شود. میانگین مبلغ شهریه دانشگاه های ایتالیا، 2 هزار یورو است که نسبت به شهریة دانشگاه های اروپایی مبلغ پایینی است. استفاده از بورسیه های تحصیلی نیز می تواند به کاهش هزینه ها در حد بسیار خوبی کمک کند.
هزینه زندگی در ایتالیا نیز به مراتب پایین تر از سایر کشورهای اروپایی است. هر چند برای دانشجوی مهاجر ایرانی ممکن است کمی هزینه ها بالا باشد. با این حال سطح رفاه بالای این کشور و بهره مندی از امکانات بسیار خوب در زمینه های مختلف آموزشی، درمانی، بهداشت و … باعث می شود که تحصیل در ایتالیا مقرون به صرفه تمام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مهاجرت تحصیلی

مهاجرت تحصیلی به کانادا
مهاجرت تحصیلی به آمریکا
پرچم ایتالیا
مهاجرت تحصیلی به ایتالیا

مطالب بیشتر

همراه ما باشید!
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.