شهر تاریخی رم میزبان دو تا از بهترین دانشگاه های ایتالیا بوده که می توانند گزینه هایی عالی برای آن دسته از دانشجویانی باشند که علاقمند به تحصیل در اروپا و بخصوص در ایتالیا هستند. دومین دانشگاه مشهور رم که تورورگاتا Tor Vergata نام دارد، با وجود قدمت کمی که از زمان تاسیس آن می گذرد، با ارائه آموزش های علمی در سطح بالا توانسته به یک دانشگاه فعال برای دانشجویان بین المللی تبدیل شود. از آنجایی که فاکتور میزان هزینه پرداختی برای تحصیل در دانشگاه های بین المللی برای بسیاری از دانشجویان مهم است، این دانشگاه می تواند گزینه مناسبی برای آنها باشد.

#499

رتبه بندی دانشگاه‌های جهانی

رشته کارشناسی

متوسط شهریه

معرفی دانشگاه تورورگاتا رم Tor Vergata University of Rome

این دانشگاه در سال 1982 در جنوب شرقی شهر رم و در محوطه ای به مساحت 600 متر مربع تأسیس شده است. این دانشگاه دارای 6 دانشکده در حوزه های اقتصاد، مهندسی، حقوق، علوم انسانی و فلسفه، پزشکی، ریاضیات و فیزیک بوده است.

رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS یکی از برترین رتبه بندی های بین المللی است که میزان محبوبیت و عملکرد دانشگاه های سراسر جهان را می سنجد. دانشگاه تورورگاتا بر اساس این رتبه بندی در جایگاه 499 در سطح جهان قرار دارد. تعداد دانشجویانی که سالانه در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند، 35000 نفر بوده که 20 درصد از آنها را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند. همچنین دارای 1600 استاد و 900 پرسنل اداری نیز هست.

تحصیل در دانشگاه تورورگاتا رم

برای تحصیل در این دانشگاه بسته به رشته مورد نظر خود می توانید در یکی از دانشکده های اقتصاد، علوم انسانی، پزشکی، حقوق، فنی مهندسی و یا علوم پایه شروع به ادامه تحصیل نمایید. تحصیل در دانشگاه تورورگاتا هم مثل سایر دانشگاه های بین المللی ایتالیا به دو زبان انگلیسی و ایتالیایی صورت می گیرد و در زمان اخذ پذیرش باید مدرک زبان داشته باشید. این دانشگاه بین المللی در سه مقطع کارشناسی، ارشد و دکتری اقدام به پذیرش دانشجو کرده و در خود کشور ایتالیا بخاطر تدریس سطح بالا به زبان انگلیسی جزو دانشگاه های سطح بالا به شمار می آید.

شروع ترم اول در این دانشگاه در ماه های سپتامبر و اکتبر بوده که در ماه ژانویه پایان می پذیرد و بعد از آن ترم دوم در ماه فوریه شروع شده و در ماه می به پایان می رسد. همچنین در صورت دارا بودن شرایط لازم برای گرفتن بورسیه می توانید سالیانه 2 تا 5 هزار یورو از دانشگاه بورسیه تحصیلی دریافت کرده و حتی هزینه های تحصیل خود را بسیار کاهش دهید. در غیر اینصورت بسته به مقطع و رشته تحصیلی شما شهریه پرداختی بین 150 تا 3 هزار یورو متغیر خواهد بود. همچنین امکان اخذ بورسیه استانی نیز وجود دارد که امکان تحصیل رایگان و اهدای سالانه ۶۰۰۰ تا ۷۰۰۰ یورو به دانشجو را به ارمغان می‌‌آورد.

رشته ها و مقاطع

…….

کلام پایانی

بعد از دانشگاه ساپینزا رم، تورورگاتا دومین دانشگاه ایتالیا در شهر رم بوده که ارتقاء سریع کیفیت آموزش در مدت کم در این شهر مشهور شده است. دانشجویانی که  علاقمند به تحصیل در ایتالیا و شهر رم هستند، می توانند این دانشگاه را برای تحصیل در مقاطع کارشناسی، ارشد و یا دکتری انتخاب کنند. اگر دوست دارید در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنید، لطفاً با مشاوران ما در ارتباط باشید و هر گونه سوالی هم در رابطه با تحصیل در این دانشگاه داشتید، می توانید در قسمت کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید.

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
اولین navigation menu here خود را ایجاد کنید
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.